همشهری آنلاین: تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان در دیدار رده بندی مسابقات قهرمانی جهان به مصاف تیم روسیه رفت و این بازی را با نتیجه ۳ بر ۱ به سود خود به پایان برد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، تركيب تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان را در این دیدار جواد کریمی، رسول آقچه‌لی، طیب عینی٬ علی‌اصغر مجرد، اسماعیل مسافر٬ میربابک موسوی و اسماعیل طالبی تشکیل مي‌داد.

در این دیدار مارچلو پیروبین از آرژانتین به عنوان داور اول و یاماموتا کازویوشی از ژاپن به عنوان داور دوم قضاوت دیدار را بر عهده داشتند.

سعید درخشنده نیز به عنوان ناظر از سوی فدراسیون جهانی در این بازی حضور داشت.

قرمزپوشان کشورمان که در بازی قبلي شکست تلخی را مقابل لهستانی‌ها تجربه کرده بودند، برای رفتن روی سکوی سوم این رقابت‌ها از جان و دل مایه گذاشتند و به خوبی مقابل اسپک‌های قدرتی حریف دفاع کردند.

ست اول با نتیجه 25 بر 17 به نفع تیم ملی کشورمان به پایان رسید.

ست دوم دیدار ایران و روسیه در حالی آغاز شد که شاگردان آندری نودرین پس از واگذاری نتیجه ست نخست به خود آمده و به دنبال امتیازآوری بودند. آن‌ها در ديدار قبلي خود در یک بازی حساس و سنگین با نتیجه 3 بر 2 مقابل میزبان این دوره از مسابقات شكست را پذیرفته بودند.

این ست با نتیجه 28 بر 26 به نفع تیم ملی والیبال نوجوانان روسیه به پایان رسید.

روس‌ها در ست سوم با روی‌آوردن به بازی ماشینی خود تا حدودی در امتیازآوری موفق عمل کردند، ولی باخت در ست دوم به نوعی شاگردان وکیلی را به خود آورد و آن‌ها در امتیازآوری ابتدای ست از حریف پیش افتادند.

نوجوانان روس با روی آوردن به سرویس‌های پرشی موجی، دریافت ایران را دچار مشکل کردند و امتیازات خود را افزایش دادند. ولی مهار مهره‌های کلیدی روسیه در دستور کار شاگردان وکیلی بود و آن‌ها توانستند تمام برنامه‌های ارائه شده از سوی کادر فنی را به خوبی اجرا کنند.

اين ست با نتیجه 25 بر 16 به نفع تیم ملی ایران به پایان رسید.

در ست چهارم ترکیب تیم ایران تغییری نداشت و وکیلی از این طریق به شاگردانش نشان داد که از عملکردشان رضایت دارد.

قرمزپوشان ایران در این ست از بازی تمام توان خود را برای زدن اسپک‌های قدرتمند به کار گرفتند و بازی خوب آن‌ها به نوعی روس‌ها را تحت تاثیر قرارداد.

این ست با نتیجه 25 بر 23 به نفع تیم ملی ایران به پایان رسید.

رده بندی نهایی 20 تیم حاضر در این دوره از مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان به شرح زیر است:


1 - لهستان


2 - آرژانتین


3 - ایران


4 - روسیه


5 - ایتالیا


6 - برزیل


7 - آمریکا


8 - چین


9 - ترکیه


10 - کوبا


11 - فرانسه


12 - بلغارستان


13 - آلمان


14 - مکزیک


15 - ژاپن


16 - شیلی


17 - بلژیک


18 - چین تایپه


19 - پورتوریکو


20 - مصر