همشهری آنلاین: بوروسیا دورتموند در هفته دوم بوندس‌لیگا نیز چهره‌ای درخشان از خود به نمایش گذاشت و در پی پیروزی ۴ بر صفر مقابل اینگولشتات، صدر جدول را فتح کرد. بایرن مونیخ و لورکوزن نیز از تیم‌های موفق این هفته بودند.

هرتا برلین یک - وردر برمن یک

به گزارش دويچه‌وله، پیکارهای هفته دوم بوندس‌لیگا با دیدار هرتا برلین و وردر برمن آغاز شد. تیم پایتخت‌نشین هرتا که در هفته نخست پیروز شده بود، در دومین هفته علیرغم برخورداری از امتیاز میزبانی تنها به تساوی دست یافت. دیدار میان دو تیم پس از ۹۰ دقیقه تلاش با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. ۵۶ هزار تماشاگر این دیدار شاهد پیکاری نسبتا کم‌هیجان بودند.

هوفن‌هایم یک - بایرن مونیخ ۲

تیم بایرن مونیخ، مدافع عنوان قهرمانی، در دومین هفته بوندس‌لیگا مهمان تیم هوفن‌هایم بود. مونیخی‌ها که هفته اول را با موفقیتی درخشان پشت سر گذاشته بودند، این بار هم پیروز میدان را ترک کردند.

کوین فولاند مهاجم هوفن‌هایم، در همان دقیقه نخست بازی توانست از اشتباه خط دفاعی بایرن سود جوید و با باز کردن دروازه حریف تیمش را یک بر صفر جلو اندازد.

بازیکنان مونیخ این ضربه‌ زودهنگام را نسبتا سریع هضم کردند و کنترل بازی‌ را در دست گرفتند. توماس مولر، ستاره بایرن مونیخ با گل خود در دقیقه ۴۱ سبب شد که نیمه نخست با تساوی یک بر یک خاتمه یابد. در نیمه دوم هم بایرن تیم برتر میدان بود. پیکار میان دو تیم می‌رفت که با همین نتیجه به پایان رسد که لواندوسکی با گل خود در دقیقه ۹۰ پیروزی شیریني را برای بایرن مونیخ به ارمغان آورد.

هانوفر صفر - بایر لورکوزن یک

تیم بایر لورکوزن نیز مانند بایرن مونیخ به دومین پیروزی پیاپی خود دست یافت. لورکوزن که مهمان تیم هانوفر بود، توانست این دیدار را با برتری کامل و با نتیجه یک بر صفر به سود خود به پایان برد. بازیکنان لورکوزن در این دیدار چهره‌ فعال‌‌تر و خلاق‌تری از خود نشان دادند، از این رو پیروزی این تیم عادلانه بود. تک‌گل این دیدار را هاکان چلان‌اغلو، بازی‌ساز ترک‌تبار لورکوزن در دقیقه ۱۸ بازی به ثمر رساند.

شالکه یک - دارمشات یک

تیم دارمشتات که در فصل جاری به جمع دسته اولی‌ها پیوسته است، در دومین دیدار خود در بوندس‌لیگا نیز به تساوی دست یافت. این تیم توانست در پی نتیجه یک بر یک در خانه شالکه با یک امتیاز به خانه برگردد. دارمشتات با گل "راوش" در دقیقه ۹ یک بر صفر جلو افتاد، اما یولیان دراکسلر، ستاره‌ تکنیکی شالکه دو دقیقه پس از آغاز نیمه دوم گل تساوی را به ثمر رساند و مانع شکست تیمش شد.

اف ث کلن یک - ولفسبورگ یک

تیم ولفسبورگ، نایب‌ قهرمان فصل گذشته در هفته دوم بوندس‌لیگا مهمان اف ث کلن بود. دیدار میان دو تیم پس از ۹۰ دقیقه دوندگی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. کلنی‌ها در دقیقه ۳۰ با گل "تسولر" یک بر صفر از حریف پیشی گرفتند. بازیکنان ولفسبورگ اگرچه از لحاظ مالکیت توپ برتر بودند، اما تا دقیقه ۸۳ طول کشید که بتوانند یکی از حملات خود را به گل بدل کنند و به دست‌کم یک امتیاز دست یابند.

اینتراخت فرانکفورت یک - آگسبورگ یک

پیکار میان تیم‌های آینتراخت فرانکفورت و آگسبورگ نیز پس از ۹۰ دقیقه تلاش با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. آگسبورگ در دقیقه ۲۴ توانسته بود دروازه تیم میزبان را باز کند و یک بر صفر از حریف پیشی بگیرد. "روس"، مهاجم فرانکفورت اما با گل خود در دقیقه ۸۶ جلوی شکست تیمش را گرفت. آگسبورگ در مجموع چهره‌ بهتری از خود نشان داد و اگر بخت بیشتری می‌داشت، با سه امتیاز به خانه باز می‌گشت.


هامبورگ ۳ - اشتوتگارت ۲

تیم هامبورگ که در نخستین هفته بوندس‌لیگا شکست سنگینی را مقابل بایرن مونیخ تجربه کرده بود، در هفته دوم توانست این ناکامی را جبران کند. این تیم در خانه خود با نتیجه ۳ بر ۲ از سد اشتوتگارت گذشت و سه امتیاز به دست آورد. هامبورگی‌ها به ویژه از اشتباهات فاحش خط دفاعی اشتوتگارت سود جستند. تیم اشتوتگارت علیرغم برخورداری از موقعیت‌های مناسب نتوانست ورق را برگرداند.

اینگولشتات صفر - بوروسیا دورتموند ۴

در ديدار میان اینگولشتات و بوروسیا دورتموند، زردپوش‌های دورتموند بار دیگر بازی‌ای فوق‌العاده از خود به نمایش گذاشتند و میزبان خود را ۴ بر صفر شکست دادند. اینگولشتات در نیمه نخست راه را بر دورتموند دشوار ساخت، اما در نیمه دوم تسلیم حملات پیگیر و بازی سریع دورتموندی‌ها شد که هفته اول را نیز با پیروزی ۴ بر صفر پشت سر گذاشته بودند.

مونشن‌گلادباخ یک - ماینتس ۲

تیم بوروسیا مونشن‌گلادباخ که یکی از نمایندگان آلمان در لیگ قهرمانان اروپا است، در هفته‌ی دوم بوندس‌لیگا نیز ناکام ماند. این تیم در آخرین دیدار این هفته، با نتیجه ۲ بر یک از مهمان خود، ماینتس شکست خورد.

بازیکنان مونشن‌گلادباخ علیرغم آن که از لحاظ مالکیت توپ بر حریف خود برتر بودند، اما در استفاده از موقعیت‌های به‌دست‌آمده سهل‌انگارانه و ضعیف عمل کردند. گل پیروزی ماینس را کریستیان کلمنس در دقیقه ۷۹ به ثمر رساند.