تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۸:۵۸

همشهری آنلاین: ارتش کلمبیا ادعا کرد: یکی از فرماندهان اصلی گروه چریکی فارک، را در جریان حمله به نیروهای این گروه کشته است.

به گزارش بی بی سی، وزیر دفاع کلمبیا کشته شدن توماس مدینا کاراکاس را بزرگترین ضربه به توان لجستیکی فارک(نیرو‌های مسلح انقلابی) توصیف کرد. خوان مانوئل سانتوس، وزیر دفاع کلمبیا، گفت: توماس مدینا کاراماس، مشهور به "اقاقیای سیاه"، و 16 نفر دیگر از چریک‌ها در حمله به اردوگاه جنگلی مدینا کشته شدند.

سانتوس در یک کنفرانس خبری گفت: او مهره ای کلیدی برای فارک در کار جذب پول و پشتیبانی بود و قاچاق مواد مخدر و خرید اسلحه، مواد منفجره و مهمات جنگی را در شرق کشور(کلمبیا) تحت کنترل داشت.

مرگ مدینا در زمانی اتفاق افتاده است که هوگو چاوز ، رئیس جمهور ونزوئلا، در حال میانجیگری بین دولت کلمبیا و گروه فارک است.

هوگو چاوز، رئیس جمهور چپ گرای ونزوئلا، که هفته پیش از کلمبیا دیدار کرد، پذیرفت که نمایندگان گروه فارک  را به مذاکره برای آزادی گروگانها دعوت کند.[چاوز برای آزادی گروگان‌های فارک میانجیگری می‌کند]

چاوز امیدوار است که بتواند گروگانهای در اختیار فارک را با تعدادی از تعدادی از اعضای این گروه که در زندانهای دولت کلمبیا محبوس هستند، معاوضه کند.