به گزارش ایسنا، مرتضی رحمانیموحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشستی با دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری فعال در حوزه گردشگری عراق، اظهار کرد: نظر به انجام برنامهریزی به منظور ساماندهی گردشگران و زائران عراقی ورودی به کشور، با در نظر گرفتن حفظ شأن، منزلت و تکریم آنان، ارتباط دو سویه با وزارت گردشگری عراق و به دنبال آن ترسیم نقشهی راه از سوی بخش دولتی به عنوان یکی از مهمترین اولویتهای کاری قرار گرفت و برنامهریزی عملیاتی و نیز ورود به فاز اجرایی به بخش خصوصی سپرده شد تا با تعریف دفاتر خدمات مسافرتی پیشگام دستیابی به هدف مربوطه محقق شود.
او با بیان اینکه بر مبنای برنامهریزی صورت گرفته دفاتر خدمات مسافرتی فعال در حوزه گردشگری عراق در سه بخش مبداء، طول مسیر و مقصد به عنوان دفاتر پیشگام انتخاب شدهاند، افزود: هماکنون با هدف ورود به فاز اجرایی ترغیب سفر گروهی گردشگران عراقی، تعریف مقاصد و بستههای سفر متنوع با در نظر گرفتن شرایط فرهنگی آنان، بهرهمندی استانهای مرزی از میزبانی، استفاده از ظرفیتهای گردشگری جوار مرزها و ایجاد به هم پیوستگی دفاتر در قالب شبکههای پشتیبان در دستور کار دفاتر خدمات مسافرتی پیشگام قرار گرفته است.
رحمانیموحد با اعتقاد به اینکه مرحله اجرایی پیشرو یکی از مهمترین، حساسترین و سختترین مراحل در پروژه ساماندهی گردشگران عراقی به شمار میآید، اظهار کرد: ورود بیش از یک میلیون و 600 هزار گردشگر عراقی از مرزهای زمینی و هوایی به کشور فرصت ویژه و مغتنمی به شمار میآید که بهرهمندی شایسته از این موقعیت با ارائه خدمات و اجرای تعهدات دفاتر در سفرهای گروهی علاوهبر حفظ کرامت گردشگران و زائران عراقی، انتفاع مالی قابل توجهی را بویژه برای استانهای مرزی در پی خواهد داشت.