همشهری آنلاین- سجاد میرزامهدی تهرانی: توکیو گیم شو که با نام TGS نیز شناخته میشود یک نمایشگاه بازرگانی در عرضه بازیهای ویدیویی است.

این نمایشگاه هرساله در ماه سبتامبر در شهر چیبا ژاپن و توسط انجمن عرضه کنندگان سرگرمی‌های کامپیوتری برگزار می‌شود.

هدف اصلی این نمایشگاه رونمایی از بازی‌های ژاپنی است، اما بسياري از تولید کنندگان بازی در سطح بین‌المللی در این نمایشگاه برای رونمایی از تولیدات خود استفاده می‌کنند.

توکیو گیم شو برای اولین بار در سال 1996 برگزار شد. همچنین این نمایشگاه از سال 96 تا سال 2002 به صورت دوسالانه برگزار مي‌گرديد.

از نکات جالب این نمایشگاه تعداد حضور تماشاگران و علاقمندان است که طبق آمار گرفته شده در سال 2011 حدود 200 هزار نفر و درسال 2013 270 هزار نفر در این نمایشگاه حضور داشتند.

توکیو گیم شو از 11 نمایشگاه تشکیل می‌شود که به شرح زیر است:

  • محل اصلي نمايشگاه: General Exhibition

 این محل اصلی برگزاری نمایشگاه است به طوری که اکثر جمعیت در این مکان حضور پیدا می‌کنند. همچنین در این مکان منتشرکندگان بازی تولیدات خود را معرفی می‌کنند.

  • Game Device

در این محفل لوازم جانبی کامپیوتری و کنسول‌های بازی وجود دارد.

  • Asia New Stars

این نمایشگاه در سال 2012 معرفی شد و فقط مربوط به تولیدات بازی‌های آسیایی است.

  • Merchandise Sales

این قسمت طراحی شده برای برسی فروش صنعت گیم.

  • Smartphone & social games

این نمایشگاه تمرکز بر بازی‌های طراحی شده بر روی اسمارت فون‌ها دارد.

  • Personal computing

در این قسمت به تولیدات کامپیوتری مخصوص ژاپن توجه می شود.

  • Children

دراین بخش بازی‌هایی رونمایی می‌شود که مناسب کودکان و نوجوانان است.

  • Game school

در این قسمت اطلاعاتی ار کالج و دانشگاه‌هایی که به تدریس طراحی گیم می‌پردازند داده می‌شود.

  • Sales

در این سالن خرید و فروش تولیدات بازی بین کمپانی‌ها و مصرف کنندگان صورت می‌گیرد.

  • Cosplay

در سالن بیشتر بر روی لباس‌ها و اکشن فیگورهای شخصیت معروف بازی‌های کامپیوتری صورت می‌گیرد.

  • Business solutions

در این قسمت بر روی تجارت بر تولیدات گیم بحث می‌شود که برای عموم نیست.

  • Cloud/data center pavilion

این قسمت نگاهی دارد بر روی بهبود بخشیدن بر محیط‌های کامپیوتری.

برچسب‌ها