همشهری آنلاین: اعلام نتایج آزمون‌ها، اظهارات صریح رئیس سازمان امور دانشجویان درباره بورسیه‌ها، نظر یک مرجع تقلید درباره دانشگاه‌های تک‌جنسیتی، تعیین متولی جدید راه‌اندازی شبکه علمی کشور و ... از اهم اخبار بسته خبری آموزش عالی همشهری آنلاین در روز سه‌شنبه ۱۷ شهریور ماه است.

  • اعلام نتایج کنکور سراسری

ابراهیم خدایی، رییس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج آزمون سراسری سال 94 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی  www.sanjesh.org خبر داد و گفت: 428 هزار و 478 نفر در این آزمون پذیرفته شده‌اند كه از این تعداد 58 درصد زن و 42 درصد مرد هستند كه زمان ثبت‌نام آنها از 22 تا 25 شهریور ماه خواهد بود.

  • نتایج آزمون ارشد دانشگاه آزاد اعلام شد

فارس: اسامي پذيرفته‌شدگان نهايي دوره‌های با آزمون و بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامي در پایگاه اطلاع‌رسانی این دانشگاه منتشر شد. زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان این دوره‌ها دوشنبه و سه‌شنبه 23 و 24 شهریور ماه است.

  • سند تحول علوم انسانی تهیه شد

مهر: دكتر غلامعلی حدادعادل، رئیس شورای تحول علوم انسانی از تهيه سند تحول علوم انسانی خبر داد و گفت: اين سند تا پايان هفته جاری برای بررسی و تصویب به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود.

  • ادامه تحصیل بورسیه‌های سال‌های گذشته با روند قانونی

فارس: مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: بورسیه‌های سال‌های گذشته مطابق آنچه بر اساس قانون اعلام شده است، می‌توانند ادامه تحصیل بدهند و فقط همان 36 نفر که تخلف‌شان مشخص شد، از ادامه تحصیل منع شدند. روند قانونی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و مشکلی برای ادامه تحصیل این افراد بر اساس اعلام قانون وجود ندارد.

  • نظر آیت‌الله مکارم شيرازي درباره طرح تک‌جنسیتی در دانشگاه‌ها

ايسنا: آیت‌الله ناصر مکارم ‌شیرازی مرجع تقلید در دیدار با رئیس و اعضای هیئت مدیره بنیاد خیرین دانشگاه حضرت معصومه (س) قم، با بیان این‌که «در انتخاب دانشگاه باید مردم را آزاد گذاشت»، گفت: باید محکم روی اعتقاد، طرح و قانون خود مبنی بر تک جنسی‌ کردن دانشگاه‌ها بایستید تا بتوانید این طرح را گسترش دهید.

  • تصميم جديد براي راه‌اندازی شبکه علمی کشور

ایرنا: دكتر محمد فرهادي وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بر ضرورت فعال شدن هر چه سریع‌تر شبکه علمی کشور تاکید کرد و راه‌اندازی شبکه علمی کشور را به سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران محول کرد.

شبکه علمی کشور، شبکه‌ای مستقل است که با استفاده از فیبر تاریک، تمام دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی را به یکدیگر متصل کرده و امکان اتصال به دیگر شبکه‌های علمی معتبر جهانی از جمله شبکه علمی اروپا را دارا هستند. دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و پژوهشی دولتی و غیر دولتی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مشترکان این شبکه هستند.

  • اظهارنظر درباره عاقبت بازنشستگي اساتيد

مهر: دکتر محمدرضا تخشید، رئیس جدید دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با ابراز ناخشنودی نسبت به روند بازنشستگی برخی استادان دانشکده، گفت: بازنشستگی ناخواسته برخی از استادان دانشکده از نظر علمی به دانشکده ضربه زد و و جایگاه دانشکده حقوق و علوم سیاسی را نسبت به دانشکده‌های دیگر پایین آورد.