پس از عنایتی و خطیبی،‌ مهدی رجب‌زاده هم به جمع بازیکنان تیم الامارات رأس‌الخیمه اضافه شد تا مثلث ایرانی این تیم را تکمیل کند.

علی شویرب، خبرنگار روزنامه البیان امارات در شماره روز سه‌شنبه گفت و گوی مفصلی با مهاجم سابق باشگاه ذوب‌آهن اصفهان ترتیب داده و رجب‌زاده پیرامون تیم جدیدش،‌ لیگ امارات و همچنین ناکامی تیم‌ملی ایران به نکات جالبی اشاره کرده است.

 در مقدمه این گفت‌وگو آمده: هرچند او برای نخستین بار در لیگ امارات بازی می‌کند و به تیمی پیوسته که همواره گزینه‌ای برای سقوط است اما با اعتماد به‌نفس و آرامش صحبت می‌کند. رجب زاده که از توان فنی بالایی بهره می‌برد در کنار 2 هموطن ایرانی خود می‌خواهد الامارات را به جایگاه مناسبی برساند. - - -

  •  چه شد که به الامارات پیوستی؟

مدیربرنامه‌هایم مرا با فوتبال امارات و خصوصاً این باشگاه آشنا کرد. در خصوص الامارات خیلی با یکدیگر صحبت کردیم. با عنایتی و خطیبی هم در این مورد حرف زدم و شناخت خوبی از تیم پیدا کردم. با دوستان دیگری که در امارات بازی می‌کنند هم صحبت کردم و بالاخره پیشنهاد الامارات را پذیرفتم. حضور خطیبی و عنایتی باعث شد به حضور در این تیم مشتاق شوم.

  •  پیشنهاد دیگری هم داشتی؟

 بله، از شارجه و دبی پیشنهاد داشتم اما دلایلی وجود داشت که الامارات را انتخاب کردم. جو تیم با حضور 2 بازیکن ایرانی،‌ شرایط باشگاه، تماشاگران و ارتباط خوبی که در تیم حاکم است، باعث شد این تیم را انتخاب کنم.

  • اما الامارات همیشه یکی از تیم‌های پایین جدول است.

 من بعضی از بازی‌های فصل قبل تیم را دیده‌ام و از نتایج آن خبر دارم اما شرایط ما در اردوی آلمان خیلی خوب بود و فکر می‌کنم می‌توانیم فصل موفقی را تجربه کنیم. الامارات در فصل جدید متفاوت از گذشته خواهد بود.

  •  اردوی آلمان چگونه بود؟

ما از اردوی تیم ملی بازگشته بودیم که وارد آلمان شدیم. مدتی استراحت و خستگی جام ملت‌ها را سپری کردیم. در این اردو با بازیکنان و اعضای‌ تیم رابطه خوبی داشتم ضمن اینکه به آمادگی مناسبی نیز رسیدیم.

  •  فکر می‌کنی الامارات در چه جایگاهی قرار می‌گیرد؟

 من پیشگو نیستم اما با توجه به وضعیت تیم می‌توانم بگویم در پله‌های بالای جدول قرار می‌گیریم و حتی بعید نیست که مدعی قهرمانی باشیم.

  • لیگ امارات در چه سطحی قرار دارد؟

 هنوز زود است که بخواهم در این مورد قضاوت کنم اما با توجه به بازی‌هایی که فصل گذشته دیدم می‌توانم بگویم در فصل جدید با حضور 3 بازیکن خارجی در هر تیم سطح مسابقات بالا می‌رود. همچنین قوانین حرفه‌ای که از این فصل در باشگاه‌ها اجرا می‌شود باعث بالا رفتن سطح رقابت‌ها خواهد شد، البته تاثیر حضور بازیکنان خارجی در تیم ملی امارات منفی خواهد بود.

  •  تیم ملی امارات را چطور می‌بینی؟

 امارت تیم خوبی است اما در جام ملت‌ها ناکام بود، چون هر تورنمنتی شرایط خاص خود را دارد. این مسأله نشان‌دهنده ضعف تیم ملی امارات نیست. این تیم مربی بزرگی همچون برونو متسو را در اختیار دارد که در آینده قطعاً شرایط تیمش را تغییر می‌دهد و به موفقیت خواهد رسید.

  •  ایران چرا از جام ملت‌ها کنار رفت؟

 در آن تیم 5 بازیکن اصلی بودند که در آمادگی لازم به سر نمی‌بردند. آنها با اینکه بازیکن اصلی تیم بودند از نظر بدنی در شرایط خوبی قرار نداشتند. با این حال سرمربی تیم به نام‌های بزرگ و معروف آنها اعتماد کرد. آنها را در همه بازی‌ها در ترکیب اصلی قرار داد.

با این حال فکر می‌کنم شرایط تیم در مرحله مقدماتی جام‌‌جهانی خیلی بهتر از این خواهد بود. آنجا حساسیت مسئولان برای موفقیت تیم بیشتر است و همه به حضور ایران در جام‌جهانی توجه می‌کنند.