همشهری آنلاین: عضو کمیسیون ویژه برجام با اشاره به درخواست از رئیس سازمان انرژی اتمی برای ارائه "برنامه بلندمدت غنی‌سازی ایران" گفت: صالحی گفت در حال نگارش و تدوین این برنامه با آژانس هستیم تا آن را به "۱+۵" ارائه دهیم.

به گزارش تسنيم، مهر داد بذرپاش عضو کمیسیون ویژه برجام در مجلس با اشاره به برنامه بررسی 4 سند در این کمیسیون از جمله "برجام"؛" قطعنامه 2231 "؛ " برنامه بلند مدت غنی سازی" و "توافق محرمانه بین ایران و آژانس برای روشن شدن مسائل حال و گذشته(pmd) ،اظهار داشت: دو سند اول موجود است و در جلسه سه شنبه-17 شهريور-از رئیس سازمان انرژی اتمی خواستیم تا دو سند دوم را به کمیسیون برجام تقدیم کنند.

وی در همین رابطه توضیح داد: سومین سند یعنی " برنامه بلند مدت غنی سازی" افق بلند مدت برنامه غنی سازی کشور را نشان می‎دهد.

بذرپاش ادامه داد: در مورد سند چهارم یعنی"توافق محرمانه بین ایران و آژانس برای روشن شدن مسائل حال و گذشته(pmd)" اجازه دسترسی برای حل و فصل pmd طبعیتا برای سایر کشورها محرمانه است ولی برای نمایندگان ایران که محرمانه نیست بر همین اساس اعلام شده که این دو سند نیز تقدیم کمیسیون برجام شود.

وی همچنین با اشاره به حضور صالحی در جلسه سه شنبه-17 شهريور- کمیسیون برجام اظهار داشت: سند سوم که در برجام به ان اشاره شده " برنامه بلند مدت غنی سازی ایران" است که آقای صالحی دیروز گفتند در حال نگارش و تدوین این برنامه با آژانس هستیم و پس از آن باید به 1+5  ارائه شود.

بذرپاش در مورد درخواست ارائه سند چهارم به کمیسیون برجام با بیان اینکه در گذشته گفته می‎شد این سند محرمانه است، افزود: بله سند بین ایران و آژانس برای آمریکا محرمانه است ولی این سند که بین ایران و آژانس توافق شده برای روشن شدن مسائل بین pmd اجازه دسترسی به بخش های مختلف کشور داده شود برای نمایندگان ایران در مجلس که محرمانه نیست و باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد؛چرا که توافق بین ایران و آژانس برای سایر کشورها محرمانه است.