همشهری آنلاین: فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نبرد مستقیم شهدای خلیج فارس با آمریکایی ها در دریاچه چیتگر شهر تهران ۱۶ مهرماه امسال بازسازی خواهد شد.

به گزارش ایرنا سردار علی رزمجو روز یکشنبه در آیین برنامه ریزی بزرگداشت شهدای خلیج فارس افزود: آیین یادواره بیست وهشتمین سالگرد شهدای مبارزه مستقیم با آمریکا در خلیج ‎فارس، طبق برنامه امسال در تهران برگزار می شود.

وی یادآور شد: یکی از ویژه برنامه های یادواره امسال، بازسازی نبرد شهدای خلیج فارس با آمریکایی هاست که 16 مهرماه با حضور مسوولان کشوری و لشکری برگزار خواهد شد.

16مهر سال 66 در برهه ای پیچیده از دفاع مقدس یک فروند قایق تندرو پاسداران نیروی دریایی سپاه در آب های خلیج فارس مشغول گشت زنی بود که یک بالگرد آمریکایی با تجاوز به حریم مرزی ایران اسلامی با حمله به این قایق و مقاومت سرسختانه این دریادلان حادثه ای کم نظیر رقم خورد.

در این رزم نابرابر شهیدان بیژن گُرد، غلامحسین توسلی، نصرالله شفیعی، مجید مبارکی، خداداد آبسالان و مهدی محمدی ها به فرماندهی نادر مهدوی با ایثار و از خودگذشتگی، بالگرد آمریکایی ها را هدف قرار دادند و خلیج فارس را گورستان متجاوزان کردند و خود نیز توسط بالگردی دیگر از آمریکایی ها مورد اصابت قرار گرفتند و شهید شدند.

سردار رزمجو یادآورشد: استان بوشهر به خود می بالد که شهدایی دارد که در نبرد مستقیم با آمریکا به شهادت رسیدند.

وی گفت: شهید مهدوی و یارانش با توکل بر خدا، دلیری و شجاعت در مقابل آمریکای جنایتکار ایستادند و تا آخرین قطره خون خود از کیان میهن اسلامی دفاع کردند و امروز گرامیداشت یاد و خاطره آنان بر همه مسوولان لازم است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با اشاره به انتخاب شهید مهدوی به عنوان شهید شاخص سال 94 کل کشور افزود: یاد و خاطره شهدا همیشه باید در جامعه جاری باشد در همین راستا امسال برنامه های گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خلیج فارس باشکوه تر از سال های گذشته برگزار می شود.

سردار رزمجو یادآور شد: شهید نادر مهدوی و هم رزمانش با خلق حماسه ای نادر ابهت پوشالی آمریکا را درهم شکستند.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:این شهدا در مهرماه سال 66 با قایق های تندرو در حال گشتزنی در اطراف جزیره فارسی بودند که مورد حمله نیروهای آمریکایی قرار گرفتند و با مقاومت تحسین برانگیز جوابی قاطع به متجاوزان دادند.

رزمجوافزود: امسال درحالی بیست وهشتمین سالگرد شهادت شهید مهدوی و یارانش برگزار می شود که رزمندگان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در آمادگی کامل امنیت خلیج فارس را برقرار کرده اند.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی به برکت خون شهدا امروز در عرصه های مختلف علمی در جهان خوش می درخشد.