تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۶

مسابقه والیبال ایران و روسیه در شرایطی با سومین شکست مردان کواچ در جام جهانی همراه شد که برخی رفتار‌های ملی‌پوشان با سرمربی در این بازی حاشیه‌ساز شده است.

اسلوبودان كواچ كه بنا به شكست‌هاي تيم ملي تحت فشار رواني زيادي است، در جريان بازي با روسيه بارها به‌دليل عملكرد بازيكنانش عصباني شد. جالب اينكه سايت فدراسيون جهاني واليبال رفتار بازيكنان و كادرفني ايران را مورد بررسي قرار داده است. به گزارش سايت جهاني، زماني كه تيم ايران ست دوم بازي برابر روسيه را هم واگذار كرد، بازيكنان ايراني در حال خنديدن بودند كه اين موضوع عصبانيت كواچ را به‌دنبال داشت. سرمربي تيم ملي ايران كه از دست شاگردانش و به‌خصوص ميرزاجانپور (به خاطر يكي از اسپك‌هايش) خشمگين شده بود، بر سر او فرياد كشيد و گفت: «تو براي چي مي‌خندي؟ ما ست دوم را از دست داديم و تو مي‌خندي؟ تو بايد گريه كني نه اينكه بخندي!»

ظاهرا به قدري تنش بين بازيكنان و كواچ زياد بوده كه حتي سرمربي روسيه هم نسبت به اين رفتارها واكنش نشان داده است. سايت جهاني در اين‌باره به طعنه نوشت: «درسي كه آلكنو به بازيكنان ايران داد.» ظاهرا بازيكنان تيم ملي بعد از ست نخست حرف‌هايي به سرمربي روسيه زده‌اند كه عصبانيت آلكنو را برانگيخته‌اند؛ چنان‌كه او با رفتن به سمت نيمكت تيم ايران، ملي‌پوشان را نسبت به حرف‌هايي كه بر زبان آوردند، تهديد كرد و به آنها گفت كه حرف زيادي نزنند.

  • ملي‌پوشان به اوزاكا رفتند

تيم ملي واليبال كه در جام جهاني ژاپن 2 پيروزي و 3 شكست داشت و صعود به المپيك از اين مسابقات را از دست داده، اميدوار است بتواند جايگاه مناسبي در جدول و در پايان رقابت‌ها به‌دست بياورد. براي همين ملي‌پوشان ايران ساعت ۱۱ صبح ديروز به وقت محلي شهر هاماماتسو را ترك كردند و سپس سوار قطارهاي تندرو كه حدود ۳۰۰ كيلومتر بر ساعت سرعت دارد، شدند و ساعت ۱۴ به هتل محل اقامت خود به نام بايتاور در شهر اوزاكا رسيدند. اين هتل ۵۱ طبقه دارد كه تيم‌هاي حاضر در مرحله دوم در شهر اوزاكا در اين هتل اقامت دارند. ملي‌پوشان از ساعت ۱۸ به وقت محلي در 2 گروه به تمرين بدنسازي و كار با وزنه زيرنظر كادر فني پرداختند. تيم ملي چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه اين هفته به‌ترتيب به مصاف تيم‌هاي ايتاليا، آمريكا و ژاپن ميزبان اين رقابت‌ها خواهد رفت. سيزدهمين دوره جام جهاني واليبال از ۱۷ شهريورماه آغاز شده است و به‌مدت ۱۶ روز ادامه خواهد داشت. ۱۲ تيم شركت‌كننده 3 مسابقه آخر خود را در شهر توكيو برگزار خواهند كرد.

  • شهنازي: تيم ملي اسير تفكر مربيان بزرگ شد

كارشناس واليبال با ارزيابي از عملكرد تيم ملي از تصميم‌گيري احساسي انتقاد كرد. ناصر شهنازي در اين رابطه مي‌گويد: «اگر نتيجه تيم را ارزيابي كنيم كه از اين نظر شرايط خوبي نداريم. تيم‌هاي تونس و ونزوئلا را بايد مي‌برديم و اين اتفاق افتاد اما پيروزي برابر تيم‌هاي بزرگ براي ما حائز اهميت بود. مردم انتظار داشتند كه مقابل لهستان، روسيه و آرژانتين نتيجه بگيريم اما نه‌تنها اين انتظار برآورده نشد بلكه به جز 2 ست مقابل لهستان بازي خوبي را هم از تيم ملي نديديم. در ساير بازي‌ها معمولا اسير تفكر مربيان بزرگي چون آنتيگا، ولاسكو و آلكنو شديم.»‌ او ادامه مي‌دهد: «بازيكن‌سالاري به مديريت سرمربي و تيم برمي‌گردد. اين بازيكنان همان‌هايي هستند كه در زمان ولاسكو حرف‌شنوي بالايي داشتند و هيچ‌گاه مربي ايران از عملكرد بد آنها ياد نمي‌كرد.

مطمئن باشيد بازيكنان اگر تحت تعليم و برنامه‌ريزي درست باشند، حرف‌شنوي كاملي دارند. وقتي نوع برنامه‌ريزي طبق اصول روز نباشد، بازيكن دچار سردرگمي مي‌شود و مشكلاتي پيش مي‌آيد كه همه تصور مي‌كنند بازيكنان عصيانگر شدند. اين هنري است كه بايد مربي داشته باشد.» مربي سابق تيم ملي واليبال اضافه مي‌كند: «اگر عملكرد تيم ملي را مرور كنيم خواهيم ديد كه بعد از رفتن ولاسكو به مرور افت محسوسي داشتيم. اعتقاد دارم بازيكنان پتانسيل بالايي دارند اما تمرينات به روز و برنامه‌ريزي و تاكتيك‌هاي دقيق در تمرينات تيم ملي نيست. به روز شدن و برنامه‌ريزي اصولي نياز تيم ملي است.»