همشهری آنلاین: پیشکسوت ایران در دسته ۱۰۵ کیلوی رده سنی ۴۰ تا ۴۴ سال قهرمان جهان شد. سمیعی به عنوان پنجم جهان بسنده کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، در رقابت‌های قهرمانی وزنه‌برداری پیشکسوتان جهان در روانیمی فنلاند، جمعه شب (27 شهريور) از ساعت 19:30 مهدی نبی‌اللهی در دسته 105 کیلوی رده سنی 40 تا 44 سال به مصاف حریفان جهانی خود رفت. وي در یک ضرب ابتدا وزنه 121 کیلویی را بالای سر برد، سپس وزنه 126 کیلویی را مهار کرد، اما در حرکت سوم خود موفق نشد وزنه 130 کیلویی را بالای سر ببرد. با این حال نبی‌اللهی در حرکات یک ضرب اول شد.

وي همچنین در دوضرب کار خود را با مهار وزنه 150 کیلویی با موفقیت آغاز کرد تا شانس مدالش بیشتر شود. سپس وزنه 157 کیلویی را مهار کرد. نبی‌اللهی که با همین دو حرکت مدال طلای خود را قطعی کرده بود، برای سومین حرکت خود وزنه 165 کیلویی را درخواست کرد که در مهار آن نیز با موفقیت عمل کرد تا با قدرت قهرمان جهان شود.

گفتنی است نبی‌اللهی با مجموع 291 کیلوگرم قهرمان جهان شد و پس از وی وزنه‌برداران فنلاند و آلمان دوم و سوم شدند.

در ادامه رقابت‌ها جواد سمیعی‌متین در دسته 105 کیلوی رده سنی 45 تا 49 سال به مصاف 9 حریف خود بر روی تخته رفت.

سمیعی در این دسته و در حرکات یک ضرب ابتدا وزنه 100 کیلویی را با موفقیت بالای سر برد، اما در دو حرکت بعدی خود در مهار وزنه‌ 105 کیلویی ناکام ماند تا در یک ضرب با 100 کیلو به کار خود خاتمه دهد. در حرکات دوضرب نیز سمیعی با مهار وزنه 130 کیلویی و با موفقیت کار خود را آغاز کرد. وي که در رقابت یک ضرب از رقبای خود عقب افتاده بود، برای حرکت دوم خود در دوضرب دست به ریسک زده و در حالی 142 کیلوگرم را انتخاب کرد که کار تمام رقبایش به پایان رسیده بود. او در صورتی که این وزنه را می‌زد، با توجه به وزن کمتر بدنش مدال برنزش را قطعی می‌کرد.

سمیعی این وزنه را انداخت تا برای کسب مدال امیدش به حرکت آخر باشد. وی این حرکت را نیز از دست داد و مدال برنز نیز برای این وزنه‌بردار از دست رفت.

در نهایت سمیعی با مجموع 230 کیلوگرم پنجم جهان شد. در این دسته دنیل کولار از چک با مجموع 245 کیلوگرم قهرمان جهان شد.