همشهری آنلاین: بوروسیا دورتموند و بایرن مونیخ هفته پنجم بوندس‌لیگا را نیز با پیروزی پشت سر گذاشتند. آگسبورگ، شالکه، ماینتس، ولفسبورگ، کلن و اینگولشتات از دیگر تیم‌های موفق هفته پنجم رقابت‌های لیگ دسته اول آلمان بودند.

• ماینتس ۳ - هوفن‌هایم یک

پیکارهای هفته پنجم بوندس‌لیگای آلمان شامگاه جمعه (27 شهريور) با دیدار میان تیم‌های ماینتس و هوفن‌هایم آغاز شد. نبرد میان دو تیم در نهایت با پیروزی ۳ بر یک تیم میزبان خاتمه یافت. چهره‌ درخشان این دیدار یونس مالی، ستاره‌ تیم ماینتس بود که هر سه گل تیمش را به ثمر رساند.

• دارمشتات صفر - بایرن مونیخ ۳

تیم پرآوازه بایرن مونیخ در پنجمین هفته نیز از سد حریف خود گذشت و با کسب پنجمین پیروزی پیاپی خود ۱۵ امتیازه شد. مونیخی‌ها که مهمان تیم دارمشتات بودند، با سه گل بر حریف خود چیره شدند. بازیکنان دارمشتات در چارجوب توانایی‌های خود بازی خوبی ارائه کردند، اما در نهایت نتوانستند در برابر فشار رقیب پرقدرت خود تاب آورند.

آرتورو ویدال، ملی‌پوش شیلیایی بایرن مونیخ نخستین گل تیمش را در دقیقه ۲۰ بازی به ثمر رساند. او با شوتی سنگین و تماشایی از فاصله ۲۵ متری توپ را به تور دروازه حریف دوخت. نیمه نخست دیدار دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود بایرن به پایان رسید. کم‌دقتی‌های بازیکنان بایرن مونیخ سبب شد که نتوانند از موقعیت‌های خود در نیمه نخست بهتر استفاده کنند.

سباستیان روده (Rode) از تیم بایرن مونیخ یکی از چهره‌های موفق دیدار تیمش مقابل دارمشتات بود. او در دقیقه ۶۱ دومین گل بایرن مونیخ را ساخت و خود نیز یک دقیقه بعد توانست با به ثمر رساندن گل سوم، پیروزی تیمش را قطعی سازد.

• ولفسبورگ ۲ - هرتا برلین صفر

تیم ولفسبورگ، نایب‌قهرمان فصل گذشته نیز از تیم‌های موفق هفته پنجم بود. ولفسبورگی‌ها در خانه خود توانستند با نتیجه ۲ بر صفر تیم پایتخت‌نشین هرتا برلین را شکست دهند و جای خود در رده‌های بالای جدول را مستحکم کنند. ولفسبورگ علیرغم برخورداری از امتیاز میزبانی و همچنین داشتن فرصت‌های مناسب نتوانست تا دقیقه ۷۶ دروازه برلین را باز کند.

باس دوست، مهاجم خطرناک ولفسبورگ که در دقیقه ۷۱ تعویض شده و قدم به میدان گذاشته بود، سرنوشت بازی را رقم زد. او پنج دقیقه پس از ورود به زمین برای نخستین بار دروازه هرتا برلین را باز کرد و یک دقیقه پیش از به صدا درآمدن سوت پایان، دومین گل ولفسبورگ را به ثمر رساند.

• وردر برمن صفر - اینگولشتات یک

تیم اینگولشتات که در فصل جدید برای نخستین بار در جمع تیم‌های لیگ دسته اول است، در هفته پنجم با نتیجه‌ یک بر صفر میزبان خود، وردر برمن را شکست داد و برای سومین بار پیاپی موفق شد در خانه حریفان خود به پیروزی دست یابد. تک‌ گل این دیدار را هارتمان در واپسین لحظات بازی از نقطه پنالتی برای اینگولشتات به ثمر رساند که حال با ۱۰ امتیاز در رده‌ پنجم جدول قرار دارد.

• اف ث کلن یک - بوروسیا مونشن‌گلادباخ صفر

تیم بوروسیا مونشن‌گلادباخ همچنان در انتظار نخستین پیروزی خود به سر می‌برد. این تیم در هفته پنجم بوندس‌لیگا نیز ناموفق بود و با شکست یک بر صفر مقابل تیم اف ث کلن، پنجمین شکست پیاپی‌اش رقم خورد. آخرین پیروزی اف ث کلن بر بوروسیا مونشن‌گلادباخ به هفت سال پیش برمی‌گردد. تک‌گل این دیدار را "مودسته" در دقیقه ۶۴ بازی به ثمر رساند.

• هامبورگ صفر - آینتراخت فرانکفورت صفر

دیدار میان تیم‌های هامبورگ و آینتراخت فرانکفورت پس از ۹۰ دقیقه دوندگی با تساوی بدون گل به پایان رسید. ۵۵ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه هامبورگ شاهد دیداری نه چندان دلچسب بودند که در آن صحنه‌های پرهیجان و پرخطر نسبتا کمی روی داد.

• بوروسیا دورتموند ۳ - بایر لورکوزن صفر

از جمله دیدارهای حساس هفته پنجم بوندس‌لیگای آلمان مصاف تیم‌های بوروسیا دورتموند و بایر لورکوزن بود که در حضور بیش از ۸۱ هزار تماشاگر برگزار شد. زردپوش‌های دورتموند هفته پنجم را نیز با پیروزی پشت سر گذاشته و با کسب سه امتیاز توانستند بار دیگر در صدر جدول رده‌بندی قرار گیرند.

لورکوزنی‌ها این دیدار را پرتحرک آغاز کردند، اما این دورتموند بود که به تدریج کنترل میدان را در دست گرفت و به اولین گل بازی دست یافت. این گل در پی ضدحمله‌ سریع زردپوش‌های دورتموند حاصل شد. هوفمان در پی دریافت پاسی بلند از کاگاوا توانست دروازه‌بان لورکوزن را نیز دریبل زده و توپ را درون دروازه‌ لورکوزن جای دهد.

نیمه نخست این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود دورتموند خاتمه یافت. در نیمه دوم نیز دورتموند تیم برتر میدان بود. کاگاوا که گل نخست تیمش را ساخته بود، در دقیقه ۵۸ برای بار دوم دروازه لورکوزن را گشود و اوبامیانگ، مهاجم دورتموند نیز در دقیقه ۷۴ گل سوم تیمش را از نقطه پنالتی به ثمر رساند، تا شکست لورکوزن قطعی شود.

• اشوتگارت صفر - شالکه یک

تیم اشتوتگارت روز یکشنبه (29 شهريور) در نخستین دیدار باقیمانده‌ هفته پنجم میزبان تیم شالکه بود. اشتوتگارتی‌ها علیرغم برخورداری از امتیاز میزبانی این بار هم ناکام میدان را ترک کرده و برای پنجمین بار پیاپی شکست خوردند. تک ‌گل این دیدار را لوری سانه، هافبک شالکه در دقیقه ۵۳ به ثمر رساند.


• آگسبورگ ۲ - هانوفر صفر

تیم آگسبورگ نیز از جمله تیم‌های موفق هفته پنجم بود. آگسبورگ بعد از ظهر یکشنبه با نتیجه ۲ بر صفر مهمان شمالی خود، هانوفر را شکست داد و به این ترتیب به نخستین پیروزی خود در فصل جاری دست یافت. هر دو گل آگسبورگ در نیمه نخست و در عرض تنها سه دقیقه (۲۹ و ۳۲) به ثمر رسیدند.