همشهری‌آنلاین: درخواست الیور استون برای ساخت فیلم مستندی با موضوع دکتر احمدی نژاد از نظر شیوه و شکل ساخت تحت بررسی است

مشاور امور هنری رییس جمهوری با اشاره به درخواست "الیور استون"برای ساخت فیلم مستندی با موضوع دکتر محمود احمدی نژاد گفت:به دنبال بررسی شیوه و شکل ساخت این فیلم هستیم، اماآمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند.

دکتر احمدی نژاد به تازگی تمایل خود را از ساخت فیلم مستند توسط استون اعلام کرد.

الیوراستون کارگردان مطرح آمریکایی که آثار مستندی درباره سیاستمداران برجسته دنیا همچون "فیدل کاسترو" ساخته، خواستار ساخت اثری با محور دکتر احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه سینمای ایران، "جواد شمقدری" در نشست ادواری هیات اسلامی هنرمندان در خانه هنرمندان، افزود: اتفاق جدیدی درزمینه ساخت فیلم درباره دکتر احمدی نژاد توسط استون نیافتاده و همکاران ما درحال بررسی شرایط و جوانب ساخت این فیلم هستند.

مشاور امور هنری رییس جمهوری همچنین با اشاره به سخنان دکتر احمدی نژاد در نشست مطبوعاتی اخیرش که گفته بود مخالفتی با ساخت فیلم ندارد،افزود: ایشان به خوبی به اهمیت کار رسانه و دوربین واقف هستند.

شمقدری در عین حال گفت:نگرانی‌ها و دغدغه‌های بسیاری بین مردم و علاقمندان درباره ساخت این فیلم وجود دارد.

وی بااشاره به‌فیلمهای قبلی استون با نام "اسکندر" و "مرکز تجارت جهانی" گفت: استون با ساخت این دو فیلم نشان داد که با وجود آثارقبلی و طرح برخی انتقادات ، همچنان در جهت سیاست‌های آمریکا و کمک به فرهنگ آن عمل می‌کند و اینکه بتوان به وی اعتماد کرد مقداری سخت است.

شمقدری افزود: ما به دنبال این هستیم که با شناخت صحیح ،اجازه ساخت فیلم توسط استون را بدهیم و راه برای اظهار نظر درباره اینکه آیا استون می‌تواند این فیلم رابسازد باز است و ما منتظر شنیدن نظرات مخالف وموافق دراین زمینه هستیم.