همشهری آنلاین: زائران ایرانی بیت‌الله الحرام همزمان با فرا رسیدن هشتم ذی‌الحجه، از بعد از ظهر سه‌شنبه برای انجام اعمال حج راهی صحرای عرفات می‌شوند.

به گزارش ایکنا، انتقال زائران به صحرای عرفات و منا در قالب عملیات نقل ترددی صورت می‌گیرد که بر اساس آن 59 هزار زائر ایرانی با حدود 190 دستگاه اتوبوس از عصر سه‌شنبه به عرفات انتقال داده می‌شوند تا شب را در سرزمین مقدس عرفات اقامت داشته باشند و خود را برای وقوف در عرفات در روز نهم ذي‌الحجه (روز عرفه) آماده کنند. پنج هزار زائر اهل سنت نیز برای انجام عمل ترویه راهی منا می‌شوند.

غروب روز نهم نيز زائران ایرانی با 272 دستگاه اتوبوس از عرفات به مزدلفه انتقال داده می‌شوند که در ابتدا زائران زن برای وقوف اضطراری به منا منتقل شده و سپس آقایان برای وقوف در مشعرالحرام به مزدلفه انتقال داده می‌شوند. صبح روز دهم ذی‌الحجه (عید قربان) نیز زائران، مزدلفه را به سمت منا برای انجام عمل «رمی» و بيتوته در منا ترک خواهند‌ کرد.

زائران ایرانی در شش هزار و 400 چادر در عرفات و پنج هزار و 125 چادر در منا ساکن خواهند‌ شد.

ظهر روز 12 ذیحجه نیز با پایان یافتن ایام تشریق، زائران با 400 دستگاه اتوبوس از منا به مکه مکرمه بازگردانده می‌شوند تا بقیه مناسک حج خود را بجا آورند.

سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرده است: تمام زائران توان انجام اعمال حج خود را دارند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد و فقط یک زائر مجروح حادثه مکه با پزشک و آمبولانس ویژه به عرفات برده می‌شود تا بتواند اعمال خود را انجام دهد.