همشهری آنلاین: مراسم معنوی قرائت دعای عرفه همزمان با زائران حج تمتع در صحرای عرفات، ساعت ۱۴ روز چهارشنبه در سراسر ایران اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، چهارشنبه اول مهر ماه مصادف با نهم ذی‌الحجه (روز عرفه) است كه در اين روز همزمان با زائران حج تمتع که در تأسی از امام حسین (ع)، دعای عرفه را در صحرای عرفات قرائت می‌کنند، مردم ایران نیز این دعا را در مساجد و سایر اماکن مذهبی زمزمه خواهند کرد.

ساعت 14:30 (ساعت 14 به وقت عربستان) دعای عرفه در صحرای عرفات آغاز می‌شود. در ایران نیز این دعا از ساعت 14 در بسیاری از مساجد، حسینیه‌ها، مهدیه‌ها، مساجد و ... قرائت خواهد شد.

در تهران مصلی تهران، دانشگاه تهران، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و بسیاری دیگر از مساجد و هیت‌های مذهبی میزبان مردم برای قرائت دعای عرفه هستند. از جمله در مصلی تهران مراسم دعای عرفه با سخنرانی حجت‌الاسلام محمود ابوالقاسمی و و قرائت دعا توسط مهدی قربانعلی و حجت‌الاسلام روح‌الله اسدی برگزار می‌شود.

در مهدیه تهران دعای عرفه توسط سید مهدی میرداماد قرائت خواهد شد. این مراسم در مسجد دانشگاه تهران نیز برپا خواهد بود و همانند سال‌های گذشته حجت‌الاسلام حسین انصاریان در حسینیه هدایت واقع در میدان قیام تهران دعای عرفه را قرائت و این برنامه از شبکه رادیویی تهران به صورت زنده پخش می‌شود.