همشهری آنلاین: تمدید مهلت جذب اعضای هیات علمی علوم پزشکی، بین‌المللی شدن ۱۵ دانشگاه در برنامه ششم توسعه، ارجاع پرونده‌ بورسیه‌های معترض به قوه قضائیه و ... از اهم اخبار آموزش عالی در روز سه‌شنبه ۳۱ شهریور ماه ۹۴ است.

  • تمديد مهلت جذب اعضای هیات علمی علوم پزشکی

مهر: دکتر سید علی حسینی رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت از تمدید مهلت شرکت در دوازدهمین فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی تا ۱۵ مهر ماه خبر داد و گفت: داوطلبان متقاضی باید در زمان مقرر نسبت به ثبت‌نام در سامانه جذب به آدرس اینترنتی  jazb.aac.behdasht.gov.ir  و دریافت کد رهگیری اینترنتی اقدام کنند تا مراحل جذب به صورت رسمی آغاز شود.

حسینی افزود: در این فراخوان كه ۵۱ دانشگاه، دانشکده و موسسه وابسته به وزارت بهداشت، همراه با جهاد دانشگاهی و دانشگاه شاهد برای جذب هیات علمی این دوره شرکت کرده‌اند، در مجموع برای پذیرش یک هزار و ۴۴۱ نفر اعلام نیاز شده است و از این تعداد ۶۱۲ نفر جهت رشته‌های علوم پایه و ۸۲۹ نفر برای رشته‌های بالینی ظرفیت تخصیص داده شده است.

  • ارجاع پرونده‌ بورسیه‌هاي معترض به قوه قضائیه

تسنيم: محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شوراي اسلامي از معرفی پرونده دانشجویان بورسیه‌ شاكي از عملكرد وزارت علوم، به قوه قضائیه خبر داد و گفت: آن دسته از دانشجویان بورسیه‌ای که مشکل تحصیل‌شان حل نشده در صورت اعلام به کمیسیون اصل 90 به قوه قضائیه معرفی می‌شوند.

  • بین‌المللی شدن ۱۵ دانشگاه در برنامه ششم توسعه

تسنيم: حسین سالارآملی قائم‌مقام وزیر علوم از برنامه وزارت علوم براي بین‌المللی شدن ۱۵ دانشگاه طی برنامه ششم توسعه کشور خبر داد و درباره شاخص‌هاي بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها گفت: یکی از شاخص‌های بین‌المللی شدن، جذب دانشجوی خارجی است. در حال حاضر معیار این شاخص بین‌المللی اختصاص 15 درصد ظرفیت دانشگاه به دانشجویان خارجی است كه متاسفانه هم اکنون در ایران این شاخص، حدود 0.3 یا 0.4 درصد است بنابراین اگر بتوان در یک برنامه 5 ساله به 4 تا 5 درصد در این 15 دانشگاه برسانیم، حداقل در مسیر بین‌المللی شدن حرکت خواهیم کرد.

  • منطقی رئیس مرکز ملی فضایی شد

فارس: منوچهر منطقی با حکم معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به ریاست مرکز ملی فضایی منصوب شد. منطقی پیش از این دبیر ستاد توسعه صنایع هوایی معاونت علمی ریاست جمهوری بود.