همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار پیامی ضمن تسلیت فاجعه مصیبت بار منا و کشته شدن تعدادی از مسلمانان گفت: مسئولان نظم این مراسم عظیم در دولت عربستان در قبال این حادثه مسئولند و باید به دنیای اسلام توضیح دهند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پیام آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی آمده است: تکرار مصیبت جانگداز حج امسال در عربستان و این بار در منا و رمی جمرات و کشته و مجروح شدن جمع زیادی از حجاج مظلوم بیت‌الله الحرام ،بویژه هم میهنان عزیزمان، دل همه مسلمانان و مردم غیور کشورمان را به درد آورد و جهان اسلام را به عزا نشاند.

در ادامه این پیام بیان شده است: اگرچه مرگ مظلومانه حجاج خانه خدا در احرام، آنهم قبل از اتمام اعمال حج و در منا به مصداق آیه «و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله» اجر عظیمی در بارگاه الهی دارد؛ اما از تقصیر و سوء مدیریت مسئولان نظم این مراسم عظیم در دولت عربستان کم نمی‌ءشود ودرقبال آن مسئولند و باید برای دنیای اسلام توضیح دهند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این پیام با نهایت تاسف و تاثر ضمن همدردی، این فاجعه غمبار را به همه مسلمانان، مردم عزیز ایران و به ویژه خانواده هایی که عزیزانشان را از دست داده اند صمیمانه تسلیت گفت و برای مجروحان و مصدومان این حادثه از درگاه خداوند آرزوی سلامت و بهبودی کامل کرد.

آیت هاشمی رفسنجانی در این پیام تاکید کرده است: انتظار می‌رود مسئولان ذیربط در دولت وهمه سازمان‌ها وارگان‌های درمانی، امدادی و پشتیبانی در اسرع وقت، اقدامات لازم و فوری را برای کاستن از ابعاد این فاجعه و کاهش آلام داغ دیدگان ومجروحان به عمل آورند.