همشهری آنلاین: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از مفقود شدن ۳۳۵ زائر ایرانی در حادثه منا خبر داد و گفت: اولویت کاری ما پیدا کردن مفقودان حادثه است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمين سید علی قاضی عسکر با اشاره به دیدار نماینده ولیعهد عربستان، گفت: به نماینده ولیعهد عربستان اعلام کردیم که اگر پس از حادثه می‌گذاشتید تیم‌های اعزامی ايران از هیئت پزشکی و بعثه مقام معظم رهبري، به کمک مجروحان می‌رفتند، آمار تلفات تا این حد افزایش پیدا نمی‌کرد. از همه بدتر اينكه تا اکنون اجساد را نگه داشته و تا پاسی از شب نتوانسته بودند جنازه‌ها را از محل خارج کنند.

قاضی عسکر تصریح کرد: اکنون آنچه برای ما مهم است، روشن شدن شرایط مفقودان است. در حال حاضر 131 نفر فوتی قطعی و حدود 83 نفر مجروح داریم که خوشبختانه این افراد به بیمارستان ایران در مکه منتقل شده‌اند.

وی وضعیت مجروحان حادثه را خوب توصیف کرد و گفت: تا شب گذشته 365 نفر مفقودی داشتیم که 30 نفر آنها از شب گذشته تا کنون پیدا شده‌اند و کسانی که فکر می‌کردیم گم شده‌اند سالم یا با جراحت‌های جزئی بازگشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: اعلام کرده‌ایم که خواهان حضور در سردخانه‌ها و یافتن و شناسایی فوتی‌های حادثه هستیم و امیدواریم تا امشب این مسئله رخ دهد. امیدواریم تا امشب تکلیف مفقودان مشخص شود.

بر اساس آخرین اعلام سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، 25 مجروح ایرانی دیگر حادثه منا روز گذشته در بیمارستان‌های عربستان شناسایی شده‌اند كه به این ترتیب تعداد زائران مجروح ایرانی به 85 نفر رسیده است.