همشهری آنلاین: جلسه ویژه هیات دولت عصر جمعه به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری برای پیگیری حادثه منا و اجرای دستور رییس‌جمهوری تشکیل شد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت جان باختگان و مجروحان در حادثه منا ارایه و تصمیمات لازم برای این موضوع اتخاذ شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری شامگاه پنجشنبه در پیامی ضمن تسلیت فاجعه دردناک منا و کشته شدن تعداد زیادی از حجاج از معاون اول خود خواست تا در اسرع وقت با تشکیل ستاد ویژه رسیدگی به این فاجعه و تجمیع امکانات لازم، ضمن اطلاع‌رسانی به ملت شریف ایران، اقدامات زیر را انجام داده و مستمرا به وی گزارش دهد.

در این دستور رییس‌جمهوری، رسیدگی به امور حجاج بیت‌الله الحرام، مجروحان فاجعه و انتقال درگذشتگان این حادثه مورد تاکید قرار گرفته است.

همچنین از استانداران خواسته شده است تا با حضور در منازل درگذشتگان و مجروحان فاجعه کمک‌ها لازم و تسهیلات مکفی برای انجام امور مربوطه ارایه کنند.

رییس جمهوری وزارت امور خارجه و سفیر ایران در عربستان را هم موظف کرد تا ضمن بررسی چگونگی رخ دادن این فاجعه تمامی اقدامات لازم جهت احقاق حقوق درگذشتگان و حادثه دیدگان را به عمل آورد.