همشهری آنلاین: یک گرافیست که سال ۱۳۶۶ طرحی گرافیکی را برای کشتار زائران خانه خدا طراحی کرده بود، پوستر دیگری را برای «فاجعه منا» طراحی کرد.

به گزارش ايسنا؛ جلال عطارزاده درباره این طرح گرافیکی اظهار کرد: سال 1366 کشتار حاجیان در موسم حج اتفاق افتاد. آن سال من یک کار گرافیکی انجام دادم. امسال نیز در اثر گرافیکی‌ام دو نمره منفی به عربستان به‌خاطر نداشتن توانایی در برگزاری مراسم حج دادم و این خطر را احساس می‌کنم که سومین نمره منفی هم به این کشور اختصاص داده خواهد شد، چون سازمان ملل و نهادهایی که ادعای حقوق بشر دارند، هیچ حرکت مثبتی انجام نداده و در قبال جامعه جهانی حساسیتی نداشته‌اند.

او درباره نقش هنرمندان در اطلاع‌رسانی اتفاقاتی مثل فاجعه منا، گفت: هنرمندان بیان‌کننده اندیشه جامعه هستند و می‌توانند با هنرشان اتفاقات این‌چنینی را به سمع و نظر مخاطبان برسانند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. جامعه جهانی نسبت به خطری که قرار است رخ دهد، با هنر هنرمندان هوشیار می‌شود.

این طراح در بخش دیگری از سخنانش درباره راه‌اندازی جشنواره‌ای با موضوع پیامبر مهربانی (ص) بیان کرد: سعی دارم درپی بی‌حرمتی‌هایی که سال گذشته به ساحت پیامبر اکرم (ص) شد، جشنواره بین‌المللی پیامبر مهربانی را راه‌اندازی کنم. وزارت ارشاد حمایت ضمنی خود را از برگزاری این جشنواره اعلام کرده، اما هنوز هیچ اسپانسری اعلام آمادگی نکرده است. به همین دلیل، از همه علاقه‌مندان دعوت می‌کنم تا در این حرکت هنری شرکت کنند.