همشهری آنلاین: مارک زاکربرگ بنیانگذار شرکت فیس‌بوک در مجمع سازمان ملل از برنامه‌هایش برای کمک به پناهجویان سازمان ملل برای دسترسی به اینترنت خبر داد.

براساس گزارش BBC، زاكربرگ در سخنراني ‌خود در سازمان ملل اعلام كرد اتصال به اينترنت مي‌تواند دسترسي پناهجويان به كمك‌هاي مورد نيازشان را افزايش داده و تماس آنها با اعضاي خانواده‌هايشان را برقرار نگه دارد.

وي همچنين اعلام كرد فيس‌بوك بخشي از كارزار جديدي خواهد بود كه هدف آن قابل‌دسترس شدن اينترنت براي تمامي ساكنان زمين تا پنج سال آينده‌است. به گفته وي اينترنت مي‌تواند به سازمان ملل در رسيدن به اهداف توسعه و نجات انسان‌ها از فقر كمك كند.

شركت‌كنندگان در اين كارزار كه بيانيه اتصال نام دارد افراد مشهوري مانند بونو، شارليز‌ترون، ريچارد برنسون و بيل‌گيتس و بنيانگذار ويكيپديا، جيمي ولز هستند. زاكربرگ همچنين از همكاري فيس‌بوك با كميساري ارشد پناهجويان خبرداد.

به گفته وي اتصال به اينترنت به پناهجويان كمك خواهد كرد تا كمك‌هاي بيشتري را از جامعه امدادگر دريافت كنند و ارتباط خود را با اعضاي خانواده و دوستان حفظ كنند و فيس‌بوك از موقعيتي بي‌نظير براي كمك به حفظ اين ارتباطات برخوردار است.

نزديك به سه ميليارد نفر در سرتاسر جهان به اينترنت دسترسي دارند و كارزار اتصال قصد دارد دسترسي به اينترنت براي چهار ميليارد نفر ديگر را نيز فراهم آورد. زاكربرگ مي‌گويد فيس‌بوك نزديك به 1.5 ميليارد كاربر ماهانه دارد و و ماه گذشته تعداد كاربران روزانه‌اش براي اولين بار به يك ميليارد نفر رسيد.