مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران با تأکید بر اینکه پیش شرط اجرای هرگونه طرحی که منجر به احیا و احتمالا ساماندهی روددره‌ها و قنوات شهر تهران شود، مصوبات شورای شهر تهران است، گفت:

بوستان نهج‌البلاغه بخشي از روددره فرحزاد است و احياي اين روددره همچون روددره‌هاي ديگر با اولويت ايمن‌سازي در دست مطالعه است. طهمز احمدپور با اشاره به اينكه ايمن‌سازي رودخانه‌ها و مسيل‌هاي شهر تهران از تأكيدات برنامه 5ساله دوم شهرداري است كه در دستور كار مديريت شهري قرار گرفته است، تصريح كرد:‌

ايمني فعلي مسيل‌هاي تهران و به‌خصوص مقطع پارك نهج‌البلاغه در طرح ديگري در همين سازمان مورد بررسي قرار گرفته و مشخص شده است كه با بارش‌هايي مانند بارش‌هاي اخير تهران، اين پارك ايمني كافي را دارد. وي با بيان اينكه رفتار طبيعت در‌مورد مستحدثات شهري نيازمند مطالعات دقيق علمي است و اظهارنظر در مورد آنها نيازمند محاسبات كارشناسانه است، افزود: در مهندسي آب مانند احتمال وقوع زلزله، تمامي سازه‌ها براساس بارش با يك احتمال وقوع بحراني طراحي و اجرا مي‌شوند و محاسبات مربوط به روددره‌هاي تهران نيز از اين امر مستثني نيست.

اين احتمال وقوع در مراجع بين‌المللي و ايراني براي رودخانه‌ها و مسيل‌هاي شهري تعريف و تبيين شده و شهرداري تهران نيز با لحاظ همين توصيه‌ها نسبت به بررسي ايمني شهر در اطراف رودخانه‌ها و روددره‌هاي تهران اقدام كرده است. احمدپور با بيان اينكه رويكرد شهرداري تهران به موضوع مديريت آب شهري، رويكرد مديريتي است نه توسعه‌، خاطرنشان كرد: در حال حاضر هيچ پروژه يا طرحي در زمينه ساماندهي رودخانه‌ها و مسيل‌ها در شهر تهران در دستور كار نيست و ورود شهرداري تهران به موضوع روددره‌ها صرفا با اولويت «احيا» و «بازطبيعي‌سازي» است.

مديرعامل سازمان مشاور فني و مهندسي شهر تهران طرح جامع «احيا و ساماندهي رودخانه‌ها و قنوات شهر تهران» را مطابق با اسناد بالادستي كنوني دانست و عنوان كرد: موضوع تمركز روي سيلاب‌هاي شهري موضوعي جداگانه است كه به‌دليل اهميت آن از طرف شوراي اسلامي شهر تهران به شهرداري ابلاغ شده و اين بحث در ماده ۵۹ برنامه 5ساله دوم شهرداري تهران مطرح و عمليات اجرايي و مطالعاتي آن به‌عهده سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران گذاشته شده است.

وي ادامه داد: از سوي ديگر با هدف احياي روددره‌ها، شهرداري تهران طرح جامعي با عنوان «احيا و ساماندهي رودخانه‌ها و قنوات شهر تهران» را در دست مطالعه دارد كه از سوي شوراي اسلامي پايتخت تصويب و به شهرداري تهران ابلاغ شده است. اين موضوع نيز در ماده ۶۰ برنامه 5ساله دوم شهرداري تهران قرار گرفته است.