اولین دوره لیگ برتر برای فرهاد کاظمی، در مشهد آغاز شد.

او 15سال قبل روي نيمكت ابومسلم خوش درخشيد و به سپاهان رفت تا مهم‌ترين افتخار همه دوران مربيگري‌اش را به‌دست بياورد. كاظمي براي نخستين‌بار در تاريخ فوتبال ايران، يك تيم شهرستاني را در ليگ قهرمان كرد؛ ركوردي كه به قول خودش هيچ‌وقت شكسته نخواهد شد! روزهاي خوب كاظمي، در همان حوالي به پايان رسيدند.

خيلي‌ها تصور مي‌كردند اين مربي، توانايي رسيدن به نيمكت تيم ملي را نيز داشته باشد اما صبا، مس، استيل‌آذين و... هيچ‌كدام‌شان از اين مربي، تصويري شبيه سال‌هاي اول مربيگري به نمايش نگذاشتند. او سوژه آناليزورهاي كميته اخلاق شده بود هر چند كه مسئولان سابق اين كميته هيچ‌وقت نتوانستند حرف و حديث‌هايي كه در مورد اين مربي ايجاد كرده بودند را ثابت كنند.

او مي‌توانست با پيكان به ليگ برتر بازگردد اما اجازه هدايت اين تيم را به‌دست نياورد تا بعد از چند‌ماه بيكاري، بالاخره به مجوز حضور در ليگ برتر و هدايت ذوب‌آهن برسد و اين تيم را هم از سقوط نجات داد. نقطه عطف 5 سال اخير كارنامه او، قبول هدايت راه‌آهن بود. در اين باشگاه بي‌مالك، حتي بازيكنان هم متقاعد شده بودند كه سقوط خواهند كرد اما كاظمي آنها را از ته جدول جدا و در ليگ ماندگار كرد. بقاي زردها در ليگ، خود معجزه بود؛ معجزه‌اي كه از كاظمي، يك گزينه محبوب براي هدايت تيم‌هاي ديگر ليگ برتر ساخت؛ تيم‌هايي كه مي‌خواهند نجات پيدا كنند.

دليل بركناري كاظمي از راه‌آهن بعد از پيروزي در جام حذفي، تا امروز به شكل جدي موشكافي نشده اما واضح بود كه اين مربي براي مدت زيادي بدون تيم نخواهد ماند. او حالا براي سومين بار در دوران مربيگري‌اش به مشهد مي‌رود تا بعد از 2دوره هدايت ابومسلم، اين تيم را با نام تازه‌اي تحويل بگيرد. كاظمي اما با اين شرايط ناآشنا نيست. او را با تأثيرگذاري ويژه روحي‌اش روي بازيكنان مي‌شناسيم. به باور برنده شدن، قبل از سوت آغاز مسابقه؛ باوري كه راه‌آهن را نجات داد و شايد سياه‌جامگان را نيز روسفيد كند.او كه ديروز با پيراهن سياه‌جامگان عكس انداخت مي‌گويد: «از امام رضا(ع) و هواداران كمك مي‌خواهم و اميدوارم روزهاي خوبي داشته باشيم.»