همشهری آنلاین: رییس بنیاد بین‌المللی آموزش‌های محیط زیستی از میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست به مناسبت هفته ملی کودک در روزهای ۲۰ و ۲۱ مهر ماه جاری از سه هزار دانش‌آموز تهرانی در سالن سبز پارک طبیعت پردیسان خبر داد.

به گزارش ایرنا، هادی بهرامی با اشاره به اهمیت جایگاه کودکان و نوجوانان به عنوان بزرگ زنان و بزرگ مردان آینده کشور، بر نقش ویژه آنان در اصلاح رفتارهای اشتباه زیست محیطی بزرگسالان تاکید و خاطر نشان کرد: هرقدر برنامه‌های آموزشی در حوزه کودک و محیط زیست پر بارتر باشد، شاهد محیط زیستی بهتر در آینده خواهیم بود.

به گفته وی، این جشنواره به همت بنیاد بین‌المللی آموزش‌های محیط زیستی و با همکاری معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست، اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، آموزش و پرورش شهر تهران و مشارکت سایر سازمان‌های دوستدار محیط زیست و با حضور جمعی از مدیران سازمان محیط زیست، آموزش و پرورش و شهرداری تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان این که دانش‌آموزان مدارس با تعیین وقت قبلی در این جشنواره حضور می‌یابند، افزود: استقبال گسترده‌ای برای شرکت در برنامه‌های این جشنواره صورت گرفته است به طوری که تمام ظرفیت‌ها تکمیل و سایر مدارس متقاضی در فهرست انتظار ثبت‌نام می‌کنند.

رییس بنیاد بین‌المللی آموزش‌های محیط زیستی خاطر نشان کرد: در جشنواره کودک، نوجوان و محیط زیست، در قالب برنامه‌های جذاب و متنوع مفاهیم زیست محیطی به کودکان و نوجوانان آموزش داده می‌شود.

۱۵ تا ۲۱ مهر ماه به عنوان هفته ملی کودک در ایران نامگذاری شده است و به همین مناسبت، برنامه‌های متنوعی از طرف سازمان‌های فعال در این زمینه برگزار می‌شود.