همشهری آنلاین: رئیس سازمان موزه انقلاب و دفاع مقدس گفت: اگر سوریه و محور مقاومت حفظ شده به علت وجود سردار همدانی‌ها بود.

به گزارش، منطقه همدان،سردار "مرتضی قربانی" شامگاه یک‌شنبه 19 مهر در مراسم وداع با شهید سردار حسین همدانی در مسجد دانشگاه بوعلی‌سینا، با بیان اینکه سردار همدانی یکی از شهدای برجسته سپاه است، اظهار کرد: سردار همدانی از فرماندهان برجسته دوران دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به اینکه شهادت سنت شیعیان حضرت علی(ع) است، افزود: شیعیان با فدای خون خود در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کنند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس به گذشته ایران اشاره کرد و یادآور شد: ایران در دوره‌های گذشته یک امپراتوری بزرگ بود اما 2500 سال نظام شاهنشاهی چیزی جز رذالت، بدبختی و بیچارگی برای این کشور نداشت.

وی ادامه داد: در دوران قاجار هم بخش قابل توجهی از خاک کشور به علت بی‌کفایتی شاهان قاجار از ایران جدا شد.

سردار قربانی اضافه کرد: در دوره رضاشاه نیز بخشی از خاک از کشور ایران جدا شد و در دوره محمدرضاشاه نیز بحرین جدا شد و حتی ارتش رضاشاه در برابر ارتش روسیه دوام نیاورد و ظرف 48 ساعت در زمان جنگ جهانی دوم این ارتش منحل شد.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی همواره برنامه‌ریزی کرده و متوقف نشده است، افزود: امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی در برابر دشمنان و استکبار جهانی مقاومت کرده است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان کرد:وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید 300 هزار مستشار آمریکایی در ایران بودند که تمام شئون ارتش را در دست داشتند اما انقلاب اسلامی دست آنها را از ایران اسلامی کوتاه کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه عوامل ساواک بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به کشورهای مختلف فرار کردند، گفت: این عوامل خودفروخته از بدو پیروزی انقلاب جبهه ضدانقلاب را تشکیل دادند و از سال 58 با جریان ضدانقلاب که دنبال ساقط کردن نظام نوپای اسلامی بود، درگیر بودیم.

فرمانده لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس ادامه داد: وقتی ضدانقلاب نتوانست کاری از پیش ببرد، استکبار جهانی به صدام مجوز حمله به ایران اسلامی را صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه سردار همدانی جزو نخستین‌ها بود که به جبهه‌ها رفت، بیان کرد: سردار همدانی مراحل ارتقا را یکی از پس از دیگری طی کرد تا به فرماندهی لشکر محمدرسول‌الله(ص) رسید.

وی در پایان با بیان اینکه نمره سردار همدانی در دانشگاه انقلاب و مبارزه با استکبار 20 است، عنوان کرد: اگر سوریه و محور مقاومت حفظ شد به علت وجود سردار همدانی‌ها بود.