همشهری آنلاین: جودوکار سنگین وزن تیم ملی جوانان کشورمان با شکست همه رقبا مدال طلا را به گردن آویخت. تیم جوانان ایران هم در بخش پسران عنوان نایب قهرمانی قاره کهن را به خود اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو و کوراش، رامین صفویه، جودوکار وزن ۱۰۰- کیلوگرم تیم ملی کشورمان در اولین مبارزه «لئو گان» از چین تایپه را با ضربه فنی شکست داد و سپس «هونگ جین سو» از کره‌ جنوبی را از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی رسید. صفویه در این مرحله مقابل "یوشیبونو" از ژاپن نتیجه را به سود خود خاتمه داد و راهی بازی پایانی شد. سپس برای کسب مدال طلا به مصاف "اولتیبوف" از ازبکستان رفت و با ضربه فنی حریف خود را شکست داد و روی سکوی نخست آسیا ایستاد.

بدين ترتيب این دوره از مسابقات که با حضور 168 جودوکار از 23 کشور در بانکوک آغاز شده بود، با قهرمانی ژاپن به پایان رسید. مردان دیار آفتاب تابان با شش مدال طلا و یک برنز عنوان نخست را کسب کردند. تیم ملی کشورمان هم با یک طلا و چهار برنز روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد. 

در این مسابقات تنها دو مدال طلا از دست ژاپنی‌ها خارج شد. طلای وزن 100- کیلوگرم به نماینده ایران، رامین صفویه رسید و جودوكار تاجیکستان دیگر طلای این مسابقات را به نام خود ثبت کرد.

تيم تاجيكستان در اين مسابقات سوم شد، ازبکستان با سه نقره و یک برنز، کره جنوبی با دو نقره و چهار برنز و قزاقستان با یک نقره و دو برنز عناوین چهارم تا ششم را کسب کردند.