همشهری آنلاین: کمپانی فیلم «پارامونت» از ساخت نسخه جدید فیلم حماسی - تاریخی «ده فرمان» محصول سال ۱۹۵۶ خبر داد.

به گزارش ايسنا، فیلم معروف «ده فرمان» محصول سال 1956 به کارگردانی «سسیل دمیل» با بازی «چارلز هستون» در نقش حضرت موسی (ع) که در هفت شاخه نامزد جایزه اسکار شد، قرار است در یک بازسازی سینمایی از سوی کمپانی «پارامونت پیکچرز» راهی سینما شود.

نسخه جدید فیلم «ده فرمان» را «مری پرنت» و «کیل بویتر» بر عهده دارند که تهیه‌کنندگی فیلم «نوح (ع)» را نیز به کارگردانی «دارن آرنوفسکی» بر عهده داشتند.

سال گذشته «ریدلی اسکات» نیز با فیلم «اکسدوس» با بازی «کریستین بیل» به داستان حضرت موسی (ع) پرداخت که این فیلم علی‌رغم بازخوردهای نه چندان مثبت منتقدین، به فروش جهانی 286 میلیون دلار دست یافت و فیلم «نوح (ع)» نیز در سال 2014 فروش 362 میلیون دلاری را رقم زد؛ هر دو فیلم با وجود عملکرد ناامیدکننده در گیشه آمریکا، در گیشه بین‌الملل به فروش فوق‌العاده خوبی رسیدند.

هنوز کارگردان و بازیگران نسخه جدید فیلم «ده فرمان» انتخاب نشده‌اند، اما گزارش‌های حاکی از آن است که کمپانی «پارامونت» در پی یافتن گروهی برای سپردن ساخت این فیلم است که بتوانند بازسازی منحصر به فردی از آن ارائه دهد.

فیلم «ده فرمان» محصول سال 1956 به کارگردانی «سسیل دمیل»، دومین فیلم پرفروش دهه 50 میلادی بود که در هفت شاخه نامزد جایزه اسکار شد و یک جایزه اسکار جلوه‌های بصری را نیز دریافت کرد.

این فیلم در دهه 50 خیلی زود مورد توجه منتقدان و تماشاگران عام، نه تنها در ایالات متحده که در تمام نقاط جهان قرار گرفت و چندی نگذشت که محبوبیتی بی‌نظیر کسب کرد تا آنجا که هنوز هم بر اساس محاسبه تورم یکی از ده فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان است.

ماجرای فیلم از تولد حضرت موسی (ع) و به آب انداختن ایشان توسط خواهر و مادر او آغاز شده و با گذر از تقریباً تمامی وقایع مهم زندگی این پیامبر، به عبور دادن قوم یهود از رود اردن توسط موسی و خداحافظیش از خانواده و عروجش به ملکوت اعلی می‌انجامد.

فیلم در بخش‌های متعددی نامزد جایزه اسکار شد و توانست جایزه اسکار بهترین جلوه‌های ویژه را به خاطر صحنه بیادماندنی شکافتن دریا توسط موسی که از صحنه‌های حماسی تاریخ سینماست ار ان خود کرد.

در سال ۲۰۰۸ بنیاد فیلم آمریکا این فیلم را به عنوان دهمین فیلم بزرگ ژانر حماسی در تاریخ سینما برگزید.