به گفته پيمان سنندجي، رئيس شركت واحد اتوبوسراني، در آخرين مناقصه برگزار شده براي نصب فيلترهاي دوده اتوبوسها يكي از شركتها توانست شرايط لازم را كسب كند تا نصب فيلترهاي دوده در اتوبوسها بهزودي آغاز شود.وي در ادامه درخصوص زمان آغاز بهكار خط اتوبوس خيابان مطهري بهبهشتي گفت: ما 5خط فرامنطقهاي براي اتصال خطوط بيآرتي به خطوط فيدر تعريف كردهايم تا شبكه اتوبوسراني يكپارچه شود كه يكي از آنها خط گردشي خيابان مطهري به بهشتي است.
در حال حاضر منتظر اتمام فعاليتهاي عمراني هستيم و اتوبوس لازم براي بهرهبرداري از اين خط وجود دارد. سنندجي با اشاره به اظهارات برخي از اعضاي شوراي شهر تهران درخصوص آزمايشي بودن اين خط گفت: ما تجربه چنين خطي را در مسير خيابان طالقاني به ميدان سپاه و ميدان انقلاب داشتهايم كه چون در يك خيابان يكطرفه تردد ميكردند، ورودي مسافر خوبي داشت و از خطوط شلوغ ما محسوب ميشود. مطمئنا اين خط نيز خط پرمسافري خواهد بود.
مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني در پاسخ به پرسشي مبني بر تذكر يكي از اعضاي شورا كه اعلام كرده بود برخي از مدارس استثنايي هنوز سرويس مدارس ندارند، گفت: به همه مدارس استثنايي كه از ما درخواست سرويس كردهاند، اتوبوس اعزام شده است. ممكن است مدرسهاي تمايل به استفاده از اتوبوس براي سرويس مدرسه نداشته باشد، اما امكان ندارد مدرسهاي از ما درخواست اتوبوس كرده باشد و ما اتوبوس اعزام نكرده باشيم. در حال حاضر اين آمادگي وجود دارد كه هر مدرسه استثنايي به ما اعلام كند، ما سريعا به آن مدرسه اتوبوس اعزام كنيم.
وي درخصوص سيستم جديد خصوصيسازي در شركت واحد اتوبوسراني گفت: پيش از اين در زمان خريد اتوبوس، ما اتوبوسها را بهصورت يارانهاي به شركتها واگذار ميكرديم كه در برخي مواقع بيانگيزگي كار و يا مشكلات ديگري بهوجود ميآمد، اما در حال حاضر ميزان يارانه پرداختي براساس پيمايش اتوبوس است؛ به اين شكل كه فاصله هزينه پيمايششده با نرخ مصوب شورا توسط شركت اتوبوسراني به بخش خصوصي پرداخت خواهد شد.