همشهری آنلاین: دبیرکل حزب الله لبنان گفت: شهید الحاج زندگی خود را در مقاومت سپری کرد و یکی از ارکان مقاومت بود و نقش بزرگی در مقاومت در برابر اسرائیل داشت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از المنار ، سید حسن نصرالله در سخنرانی خود در مراسم گرامیداشت شهید حسن محمد الحاج معروف به ابومحمد الاقلیم در روستای اللویزه لبنان افزود: شهید الحاج همواره در خط مقدم حضور داشت و در نهایت هم شهید شد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: شهید الحاج فرمانده ای شایسته بود که موفقیت های بزرگی در مقاومت در برابر اسرائیل در جبهه های مختلف داشت.

نصرالله گفت: پیروزی بزرگ سال 2006 نتیجه کار مردان مقاومت از جمله فرمانده شهید الحاج بود، ابومحمد و دیگر برادرانش در مقاومت از سال 2006 برای تقویت توان مقاومت و ایجاد قدرت بازدارندگی در برابر دشمن تلاش کردند.

وی خاطر نشان کرد: اطمینان می دهم مقاومت امروز فرماندهان زیادی در همه سطوح دارد. هر لحظه ای که ملت ما در برابر دشمن، احساس امنیت و اعتماد می کند به لطف مردان مقاومت از جمله شهید ابومحمد است و وصیت شهید ابومحمد حفظ قدرت و آمادگی است.

  • همواره ازانتفاضه ملت فلسطین حمایت می‌کنیم

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: فرماندهان مقاومت آن را به گروهی تبدیل کرده اند که توانایی ادامه کار و ادامه مسیر را دارد. مقاومت از مرحله پی ریزی عبور کرده است و دیگر متکی به یک یا دو فرمانده نیست. البته ما برای همه فرماندهان اهمیت قائل هستیم.

نصرالله افزود: ما همواره از مقاومت و انتفاضه ملت فلسطین حمایت خواهیم کرد. حمایت از ملت فلسطین مسئولیت همه ماست. ما به مقابله با اسرائیل ادامه خواهیم داد. رویاهای کسانی که به ناامیدی و سرخوردگی ملت فلسطین امیدوار بودند، امروز بر باد رفته است. ملت فلسطین به جهاد و انتفاضه ادامه می دهد و دولت ها و ملت های امت اسلامی باید از آن حمایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: مقاومت ملت فلسطین تنها امید برای نابود کردن اشغالگری و حمایت از مقدسات است.

  • رژیم غاصب آینده‌ای در فلسطین ندارد

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: زمانی که می بینیم جوانان فلسطینی با سنگ و چاقو به جنگ قویترین ارتش منطقه می روند، امید به اینکه رژیم غاصب و حامیانش آینده ای ندارند، تقویت می شود.

  • توطئه تکفیری تروریستی منطقه را تهدید می‌کند

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: توطئه تکفیری- تروریستی منطقه و جهان را تهدید می کند و ما توانستیم در برابر آن در میدان ها و مکان های مختلف ایستادگی کنیم و شهید ابومحمد در مقابله با این توطئه که امت اسلامی را تهدید می کند، مشارکت داشت.

سید حسن نصرالله افزود: اگر پایداری مبارزان در عراق، سوریه و لبنان در برابر طرح تکفیریها در میدان های مختلف نبود ، منطقه امروز چه شرایطی داشت؟ اگر تکفیریها در سوریه، عراق و لبنان پیروز می شدند، منطقه چه سرنوشتی پیدا می کرد؟ نبرد با تکفیریها ادامه دارد و شاید طولانی هم باشد، اما به لطف این پایداری، حمایت از منطقه و حتی متاسفانه دشمنان جاهل هم محقق شده است.

  • صهیونیستها وتکفیریها هدف مشترکی درمنطقه دارند

دبیرکل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد: پایداری ارتش و کمیته های مردمی یمن در برابر متجاوزان سعودی- آمریکایی، یمن را نه تنها از دست متجاوزان بلکه القاعده و داعش نجات می دهد. اگر متجاوزان در یمن پیروز شوند که ان شاء الله نخواهند شد، القاعده و داعش حکومت را در یمن در دست می گرفتند. سید حسن نصرالله گفت: دو طرح صهیونیسم و تکفیری یک هدف را در منطقه دنبال می کنند و به لطف این پایداری در برابر گروه های تروریستی شاهد تحول بزرگی در افکار عمومی عربی و موضع گیری بعضی کشورهای عربی هستیم. تحول در موضع گیریها به لطف مقاومت در برابر تروریست ها و خون شهداست.

  • مقاومت به مقابله با توطئه تکفیری-صهیونیستی ادامه می‌دهد

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: مردان مقاومت که جوانان خود را در مرزهای فلسطین فدا کردند ، به سهل الغاب یا حلب رفتند تا در برابر توطئه تکفیری - صهیونیستی مقاومت کنند و ما بیش از هر زمان، در هر جایی که لازم باشد حضور خواهیم داشت، زیرا ما در مرحله سرنوشت سازی قرار داریم.

سید حسن نصرالله افزود: ما حتی در نیجریه شاهد حملات انتحاری علیه مسلمانان در مساجد هستیم. نبرد با تکفیری های تروریست دفاع از اسلام، مسلمانان، ملت های منطقه و مقدسات منطقه است. ما به مسئولیت های خود عمل خواهیم کرد و فرماندهان، مجاهدان و امکانات لازم را برای مقاومت در هر دو جبهه لبنان و منطقه در اختیار داریم. نبرد ما با تروریسم دفاع از اسلام و مقدسات اسلامی و ملت های منطقه است.

  • همزمان با دشمن اسرائیلی وتکفیریها می‌جنگیم

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: حوادثی که رخ می دهد باور ما را تقویت می کند که اشتباه نمی کردیم و در مسیر درستی حرکت می کنیم.

سید حسن نصرالله افزود: مقاومت شایستگی و توانایی لازم برای حضور در دو جبهه دشمن اسرائیلی و مقابله با هر نوع توطئه علیه ملت های منطقه را دارد.

  • از سرنگونی دولت تمام سلام حمایت نمی‌کنیم

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما از باقی ماندن دولت کنونی در قدرت حمایت می کنیم ، تمام سلام نخست وزیر لبنان قدرت خود را در این مرحله ثابت کرد و ما از سرنگونی دولت او با وجود ناکامی ها حمایت نمی کنیم.

سید حسن نصرالله افزود: جایگزین دولت کنونی در لبنان فروپاشی اوضاع است، ما برای گفتگو فقط برای حفظ منافع لبنان آمادگی داریم و تلاش عده ای برای منت گذاشتن بر ما با گفتگو را نمی پذیریم و اگر عده ای به تلاش برای منت گذاشتن بر ما در گفتگوها ادامه دهند، اصراری بر ادامه این گفتگوها نداریم.

وی گفت: اگر بعضی موضعگیریهای کنونی در برابر گفتگوها ادامه داشته باشد از سران حزب الله خواهم خواست تا درباره مشارکت در این گفتگوها بازنگری کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: هر کسی می خواهد در گفتگو باقی بماند از او استقبال می کنیم و هر کسی می خواهد از گفتگوها کنار برود، خدا نگهدار او و ما باج خواهی را در این مورد نمی پذیریم.

وی گفت: ما هرگز مانع از آن نشده ایم که سازمان های امنیتی و قضایی لبنان فردی را که مورد نظرشان بوده است بازداشت کنند و ما برداران شهید فرمانده الحاج هستیم و به پذیرفتن مسئولیت کامل خود ادامه خواهیم داد تا به پیروزی یا شهادت برسیم.

برچسب‌ها