گروه اجتماعی: با موافقت رئیس‌جمهوری، اردوگاه ملی حضرت علی اکبر(ع) با مساحت 50 هکتار در استان گیلان احداث می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان ملی جوانان، رئیس سازمان ملی جوانان طی نشست رسانه ای در استان سمنان، با اشاره به برنامه ملی تسهیل ازدواج جوانان گفت: هم اکنون تکلیف مسئولان برای آسان سازی ازدواج جوانان تعیین شده و تسهیلات مطلوبی به این بخش اختصاص یافته است.

افزایش شمار خوابگاه‌های دانشجویی برای دانشجویان متأهل و واگذاری مسکن ارزان قیمت از مهم‌ترین برنامه‌ها، در راستای تسهیل ازدواج جوانان است.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به تصویب یک بسته 12 برنامه‌ای برای تسهیل ازدواج جوانان در شورای عالی جوانان تصریح کرد: آموزش، توانمندسازی و ارائه مشاوره به زوج‌های جوان برای پایداری زندگی مشترک آنها در صدر این برنامه‌ها قرار دارد.

وی افزود: بازیابی هویت، اشتغال، تحصیل و ازدواج از مهم‌ ترین مطالبات نسل جوان است.

هم اکنون با توجه به قشر عظیم جوانان در کشور، با نوعی انقلاب تقاضا مواجه هستیم. لازم است که با همکاری مردم و مسئولان، به انتظارات و مطالبات جوانان پاسخ مطلوبی داده شود و مدیران از اقدامات سریع و غیرکارشناسی، جلوگیری کنند.

معاون رئیس جمهوری بر به رسمیت شناختن تفریح جوانان تأکید کرد و گفت: تعداد اردوگاه‌های بزرگ ملی و هماهنگ با نیازهای نسل جوان در کشور کم است. باید امکانات مورد نیاز جوانان را با توجه به وضع روز جامعه فراهم کرد.