تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸

نوشین تبریزی ۴ سال پیش با برداشت‌هایی آزاد از داستان‌های کوتاه ادبیات فارسی نمایشنامه‌ای نوشت به نام «موش تو پیت حلبی»؛ اثری که با حضور آتنه فقیه‌نصیری، عاطفه تهرانی و ۱۰بازیگر دیگر برای اجرا در سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آماده شد اما با نزدیک شدن به روزهای جشنواره، اجرای نمایش هم به دلایلی در هاله‌ای از ابهام رفت و در نهایت منتفی شد.

علي هاشمي كه كارگرداني موش تو پيت حلبي را بر عهده دارد، در اين سال‌ها 2بار براي اجراي آن تلاش كرد كه تلاش‌هايش به نتيجه نرسيد. سرانجام 4سال پس از نگارش نمايشنامه و در فاصله كمتر از 4‌ماه تا آغاز جشنواره سي و چهارم تئاتر فجر، اين نمايش از يكي‌دو روز پيش در تالار سايه روي صحنه رفت. هاشمي درباره موضوع اثر تازه خود به همشهري مي‌گويد:

موش تو پيت حلبي يك نمايش واقعگرا و جدي است و مخاطب خود را دارد. جز تغيير و جابه‌جايي 3بازيگر، متن همان است كه بود و تنها تغييري كه مي‌تواند قابل ذكر باشد، دكور است. هاشمي كه «جزغاله‌هاي عاشقانه» را در كارنامه كارگرداني خود دارد، ادامه مي‌دهد: تصميم گرفتم دكور را از شكل واقعي به‌صورت مينيمال دربياورم؛

يك خانه با 6چارچوب كه هر كدام از آنها نشانه يك اتاق است. در اين نمايش 12بازيگر حضور دارند و تمام تلاش من در اجراي نمايشنامه اين است كه روي تماشاگر تأثير بگذارم. جنس ارتباط آدم‌ها در موش تو پيت حلبي بسيار تأثيرگذار و شكل ارتباط به‌گونه‌اي است كه شايد امروز هم آن را داشته باشيم. سيما تيرانداز، غزاله جزايري، ليلا جنيدي، فريبا خادمي، علي دستان‌پور، رضا سخايي، كاظم سياحي، ليلي فرهادپور، تبسم هاشمي، شكوفه هاشميان و... بازيگران نمايش موش تو پيت حلبي هستند كه تا اول آذرماه ساعت 19:30در سالن سايه مجموعه تئاتر شهر روي صحنه مي‌رود.