معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش مبلغ وام خرید و ساخت مسکن در بسته پیشنهادی این وزارتخانه به دولت خبر داد.

وزارت راه و شهرسازي برنامه‌هاي خود براي خروج از ركود در بخش مسكن را به سازمان مديريت اعلام كرده و اين سازمان قرار است آن را در بسته خروج از ركود بگنجاند. طبق اعلام معاون وزير راه و شهرسازي اوايل هفته آينده اين برنامه‌ها اعلام خواهد شد. حامد مظاهريان به فارس گفت: يكي از محورهاي اين بسته انتشار اوراق مشاركت رهني براي اعطاي تسهيلات به انبوه‌سازان مسكن است. او در پاسخ به اين سؤال كه در بسته پيشنهادي وزارت راه و شهرسازي به دولت آيا قرار است سقف وام مسكن افزايش يابد، گفت: سقف وام خريد و ساخت مسكن در بسته جديد افزايش خواهد يافت.

معاون امور مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه سيستم تصميم‌گيرنده اقتصادي قرار است هفته آينده اين برنامه‌ها را اعلام رسمي كند، گفت: بخش‌هايي كه براي خروج مسكن از ركود درنظر گرفته شده قطعاً مناسب و مفيد براي بخش مسكن خواهد بود.

مظاهريان ادامه داد: يكي از محورهاي اصلي بسته خروج مسكن از ركود توجه به بافت فرسوده است كه پرداخت و تسهيل وام 50ميليوني براي ساخت 300هزار واحد مسكوني و انتشار اوراق مشاركت رهني براي اعطاي تسهيلات به انبوه‌سازان مسكن است.وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا اين اوراق مشاركت رهني بالاتر از سقف 80ميليون تومان است، گفت: ان‌شاءالله كه اينطور است.