روز گذشته جمعی از کارکنان سازمان حفاظت محیط‌زیست با تجمع در مقابل دفتر مرکزی این سازمان در پارک پردیسان نسبت به سوءمدیریت در این سازمان اعتراض کردند.

معترضان با اعلام اينكه سازمان محيط‌زيست به يك سازمان سياسي تبديل شده است اعلام كردند كه به‌تازگي مجوز استخدام غيرقانوني ۲۴۰ نفر از همفكران سياسي رئيس اين سازمان صادر شده است. آن‌طور كه در گزارش خبرگزاري فارس آمده است؛ «سوء‌مديريت محيط‌زيست، ناديده گرفتن نظر كارشناسان و مشكلات معيشتي و رفاهي كاركنان و تبعيض فاحش بين مديران و كاركنان از دلايل برگزاري اين تجمع اعتراض‌آميز بود.

در اين تجمع، كاركنان با در دست داشتن شعارهايي مانند «مطالبات ما را سياسي نكنيد، به داد كاركنان سازمان برسيد، بودجه سازمان كجاست؟ چاپلوسي= ارتقا، ما مي‌خواهيم از خط مرگ به خط فقر برسيم، سازمان محيط‌زيست سياسي مساوي تخريب جنگل‌هاي شفارود و اگر بودجه سازمان تا آسمان باشد وضعيت محيط‌زيست همين است» اعتراض خود را نسبت به سوء‌مديريت و انجام اقدامات غيرقانوني در اين سازمان اعلام كردند.» بنابراين گزارش يكي از معترضان گفت:«هم‌اكنون يك فرد ديپلمه به‌عنوان دبير شوراي‌عالي امنيتي زيستي انتخاب شده است و مجوز استخدام غيرقانوني 240نفر را نيز گرفته‌اند تا بتوانند تيم‌هاي سياسي خود را وارد سازمان كنند.» يكي ديگر از كاركنان معترض سازمان محيط‌زيست گفت:«حداقل يك سال است كه بودجه اين سازمان صرف كارهاي سياسي و تبليغاتي مي‌شود تا بتوانند نمايندگان خود را به مجلس بفرستند.»

وي با اشاره به ناكارآمدي سيدمحمد مجابي، معاونت توسعه مديريت و امور مجلس سازمان محيط‌زيست گفت:«اين شخص در تيم قبلي خانم ابتكار نيز بود و با تمام ناكارآمدي‌هايش دوباره بر سر كار آمده است. يكي ديگر از معترضان گفت: 16سال سابقه فعاليت در سازمان محيط‌زيست دارم اما بدون اينكه هيچ تخلفي داشته باشم از پست خود حذف شده و كارمند يك فرد ديپلمه شده‌ام، اينها نشان از وضعيت بد سازمان محيط‌زيست دارد، چگونه با اين وضعيت انتظار داشته باشيم محيط‌زيست كشورمان از بين نرود». وي افزود: «متأسفانه مجوزهاي غيرقانوني در اين سازمان داده مي‌شود و ما ديگر نمي‌خواهيم مسئولان بيايند و پاسخ به ما بدهند. چرا كه رئيس سازمان طي 2 هفته گذشته اتمام حجت كرد و گفت كه كارشناسان معترض سازمان را ترك كنند.»