همشهری‌آنلاین: فراخوان و شرایط شرکت در بخش پوستر و هویت بصری سی و چهارمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر اعلام شد.

دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از نمایندگان گروه‌های نمایشی (طراح، کارگردان یا تهیه‌کننده)، مدیران سالن‌های نمایشی، طراحان گرافیک و استودیوهای طراحی که آثاری منطبق با شرایط درج‌شده‌ در فراخوان دعوت بعمل می آورد با ارائه‌ آثارشان، در این برنامه هم‌کاری و مشارکت کنند.

امیر اسمی مدیر بخش مسابقه پوستر سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در گفت و گو با ستاد خبری روابط عمومی جشنواره گفت: پوستر تئاتر امضای فرهنگی گروه است. تصویری‌ست از اندیشه و نگاه گروه هنرمندانی که نمایش را خلق می‌کنند. پوستر تئاتر بخشی از هویت و تاریخ هنر هر سرزمین است و تاثیرگذار در سلیقه و فرهنگِ دیداریِ مردم‌اش. گرافیک ِ تئاتر، هویت بصری گروه را شکل می‌دهد.

اسمی اضافه کرد: بخش پوستر سی و چهارمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر بر اساس اهمیت به هویت گروه تئاتر، با ترسیم چشم‌اندازی از دقت و تامل همه‌ هنرمندان در کیفیت آثار و مراقبت از معیارها و رشد سواد تصویری جامعه، حضور دیگری را تجربه خواهد کرد.

چهارم آذرماه ، آخرین تاریخ ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره است.آثار می‌بایست به نشانی:تهران، خیابان استاد شهریار، خیابان هانری کربن، شماره ۱۸، طبقه سوم کدپستی: 1133734913 ارسال شود .

ضمنا شرایط کامل و فراخوان شرکت در بخش مسابقه پوستر نیز در پایگاه رسمی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به نشانی: www.fadjrtheaterfestival.com قابل مشاهده و دریافت است.

امیر اسمی گفت: نمایشگاهی از آثار انتخاب‌شده برگزار می‌شود. ضمنا کتاب پوسترهای منتخب به چاپ خواهد رسید و به شرکت‌کننده یا طراح هر اثر یک نسخه از کتاب هدیه داده می‌شود.

به گفته مدیر بخش مسابقه پوستر،پوسترها توسط هیات انتخاب به لحاظ کیفی برگزیده و اسامی هیات داوران که از هنرمندان شاخصی تشکیل شده آذر‌ماه امسال اعلام می شود.

هیات داوران به برجسته‌ترین آثار به ترتیب زیر جوایزی را اهدا خواهند کرد:
بخش پوستر تئاتر:
جایزه‌ی اول: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه‌ی نقدی
جایزه‌ی دوم: لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی
جایزه‌ی سوم: لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی
بخش رویدادهای تئاتر:
جایزه‌ی اول: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه‌ی نقدی
جایزه‌ی دوم: لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی
جایزه‌ی سوم: لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی

به تمام هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد، گواهی شرکت در نمایشگاه تقدیم می‌شود و اعلام نتایج داوری و اهدای جوایز در مراسمی هم‌زمان با جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر انجام می‌شود.