مدیرعامل شرکت بورس انرژی با تشریح مبنای قیمت‌گذاری گازوئیل در این بازار گفت: مطالعات پژوهشی برای تشکیل پلت‌فرمی به‌منظور انجام معاملات گاز طبیعی و ال ان جی در بورس انرژی آغاز شده است.

سيد علي حسيني با اشاره به در پيش بودن سومين اجلاس اعضاي اوپك گازي دنيا در تهران، گفت: براساس موضوع اوليه‌اي كه با وزارت نفت طرح شده است، در حال مطالعه راه‌هاي ورود گاز طبيعي و ال‌ان‌جي به بورس انرژي و راه‌اندازي بازاري شفاف و منسجم براي آن هستيم. مديرعامل بورس انرژي افزود: اين موضوع هنوز در مرحله طراحي است و بايد به شركت گاز و وزارت نفت پيشنهاد دهيم، گاز، وضعيت خاصي دارد و مسائل فني آن و ايجاد بازار براي آن تأثير‌گذار است.

ماهيت معاملات گاز شايد مشابه معاملات برق باشد، بنابراين با توجه به اينكه پلت فرم معاملات برق در بورس انرژي ايجاد شده است، اميدواريم از اين تجربه براي راه‌اندازي معاملات گاز استفاده كنيم. حسيني با بيان اينكه معاملات بنزين وارداتي اكنون اولويت بورس انرژي نيست، گفت: اكنون 5فرآورده اصلي يعني نفت خام، نفت كوره، نفت گاز و نفت سفيد كه در مرحله پذيرش قرار دارد، اولويت بورس انرژي براي معاملات در حوزه سوخت‌ فسيلي است. حسيني به معاملات گازوئيل در بورس انرژي نيز اشاره كرد و گفت: عرضه گازوئيل از 3هفته قبل با حجم 4تا 5هزار تن در بورس انرژي آغاز شده، اما به‌دليل وجود اختلاف 5دلاري در حق بيمه (پريميوم) عرضه‌ها هنوز منجر به معامله نشده است.