همشهری آنلاین: تیم والیبال پیکان با پذیرش شکست در دیدار رده‌بندی، عنوان چهارمی رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های جهان را به دست آورد. نماینده میزبان در مصاف با زنیت روسیه به برتری رسید و قهرمان شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، مرحله نهایی یازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های جهان در برزیل پیگیری شد که در دیدار رده‌بندی دو تیم پیکان تهران و یو پی سی ان آرژانتین برای کسب مدال برنز و عنوان سومی به مصاف یکدیگر رفتند كه تیم پیکان تهران در این مسابقه در جدالی نزدیک و نفس‌گیر، سه بر دو مغلوب شد.

شاگردان پیمان اکبری در ست های اول و دوم با امتیازهای 25 بر 21 و 25 بر 22 به پیروزی رسیدند، اما در ست های سوم تا پنجم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 20، 25 بر 23 و 16 بر 14 مغلوب شده و به عنوان چهارمی اکتفا کردند.

پیکان این مسابقه را با ترکیب ورمیلیو، امیر غفور، سامان فائزی، نیکولوف، مجتبی میرزاجانپور، فرهاد قائمی و مهدی مرندی آغاز کرد.

فرهاد قائمی، نیکولوف و به ویژه امیر غفور از بهترین بازیکنان این میدان بودند.

تیم والیبال پیکان که در سال 2010 به مدال برنز و عنوان سوم این رقابت‌ها دست یافته بود، در سال 2009 نیز در این رقابت‌ها چهارم شده بود.

• ساداکروزیرو قهرمان شد

دو تیم زنیت کازان روسیه و ساداکروزیروي برزیل هم در دیدار نهایی یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان به مصاف یکدیگر رفتند كه تیم میزبان سه بر یک به پیروزی رسید تا قهرمانی سال 2013 خود را دوباره تکرار کند.

بازیکنان زنیت کازان در ست دوم 25 بر 21 به پیروزی رسیدند، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 20، 27 بر 25 و 25 بر 21 مغلوب ساداکروزیرو شده و نایب قهرمان شدند.

بدین ترتیب یازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های جهان که از روز پنجم آبان ماه با حضور نمایندگان پنج قاره و برزیل میزبان در شهر بلوهوریزنته آغاز شده بود، با قهرمانی ساداکروزیرو به پایان رسید.

رده‌بندی نهایی این رقابت‌ها و میزبن پاداش‌ها به قرار زیر است:


1- ساداکروزیروي برزیل قهرمان و پاداش 80 هزار دلاری


2- زنیت کازان روسیه نایب قهرمان و پاداش 55 هزار دلاری


3- یو پی سی ان آرژانتین مقام سوم و پاداش 40 هزار دلاری


4- پیکان ايران مقام چهارم و پاداش 15 هزار دلاری


5- کاپیتانس دآرسیبوی پورتوریکو و الاهلی مصر پنجم مشترک و 5 هزار دلار جایزه هر تیم