همشهری آنلاین: شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور از سه‌شنبه ۱۲ آبان شاهد کاهش کیفیت هوا خواهند بود و دمای هوا نیز در شمال کشور از دوشنبه کاهش خواهد یافت.

سازمان هواشناسی کشور اعلام كرد: احد وظبفه مدیر پیش‌بینی و هشدار این سازمان با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور، گفت: دوشنبه 11 آبان، در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از شمال غرب و غرب، مرکز و شمال شرق کشور بارش باران گاهی با وزش باد، در ارتفاعات بارش برف و برای برخی مناطق شرق، جنوب و جنوب شرق کشور بارش پراکنده با وزش باد رخ خواهد داد.

وي با بیان این که سه‌شنبه در بخش هایی از مرکز، شمال شرق، شرق و جنوب کشور بارش به صورت پراکنده پیش‌ءبینی می‌شود، تصریح کرد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه با تداوم هوای سرد، کاهش دما در نیمه شمالی کشور محسوس است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به مواج بودن سواحل دریای خزر و بخش‌های مرکزی خلیج فارس در خصوص کاهش کیفیت هوا تصریح کرد: با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا از روز سه‌شنبه تا روز پنج‌شنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.