همشهری آنلاین: پس از بارش پراکنده در بخش‌هایی از شمال شرق و دامنه‌های البرز شرقی، سامانه بارشی از ۱۲ آبان ماه از کشور خارج می‌شود و به دنبال آن دما در اغلب مناطق کشور افزایش نسبی می‌یابد.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: احد وظبفه مدیر پیش‌بینی و هشدار این سازمان بر اساس خروجی آخرین مدل‌های هواشناسی گفت: سامانه بارشی دوشنبه 11 آبان ماه در برخی نقاط شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز، شمال شرق و شرق سبب بارش باران و برف، وزش باد و در برخی مناطق موجب مه آلودگی خواهد شد.

وی افزود: از اواخر دوشنبه از شدت فعالیت این سامانه کاسته شده و در روز سه شنبه تنها در بخش‌هایی از شمال شرق و دامنه‌های البرز شرقی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان این که سامانه بارشی روز سه شنبه از کشور خارج می‌شود، گفت: به دتبال خروج این سامانه، در اغلب مناطق کشور دما بطور نسبی افزایش می‌یابد.

این مسئول خاطر نشان کرد: در بعد از ظهر دوشنبه به سبب جریانات مرطوب جنوبی، افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران، گاهی رعد و برق در استان هرمزگان، مناطق مرکزی و جنوبی کرمان، جنوب فارس، و برخی نقاط بوشهر و سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد و این شرایط در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز به صورت خفیف تر در جنوب شرق کشور پیش بینی می‌شود.

احد وظیفه متذکر شد: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به سبب سکون نسبی هوا، افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش بینی می‌شود.