براساس گزارش ساينسالرت، اين خودروي پنجسرنشينه كه كلاريتي FCV نام دارد بايكبار سوختگيري ميتواند 700 كيلومتر مسافت را بپيمايد. قيمت اين خودرو 7.66 ميليون ين،برابر با 62806 دلار اعلام شدهاست كه اين خودرو را در طبقه خودروهايي با قيمت متوسط قرار ميدهد و شركت هوندا انتظار دارد اين خودرو نسبت به مدل پيشين فروش بهتري داشتهباشد.
هوندا در سال 2008 از اولين خودروي هيدروژنياش خودروي كلاريتي FCX رونمايي كرد كه با موفقيت چنداني مواجه نشد، زيرا هزينه توليد آن 10 برابر خودروي جديد بوده و قدرت خودرو نيز نسبت به مدل جديد پايينتر بود. همچنين مخزن سلولهاي هيدروژني خودرو بسيار حجيم بود و فضاي داخلي كوچك آن نيز مورد توجه خريداران قرار نگرفت.
اما در مدل جديد حجم سلولهاي سوختي 33 درصد كاهش يافته و فضاي داخلي خودرو بزرگتر شدهاست. در خودروهاي هيدروژني، سلولهاي سوختي هيدروژن را به برق تبديل ميكنند و اين برق نيروي موتوري كه با پشتوانه باتري ليتيومي به حركت درميآيد را تامين ميكند. تنها ماده خروجي از اگزوز اين خودروها بخار آب خواهد بود.
با اين همه راضي كردن خريداران براي روآوردن به خودروهاي دوستدار محيط زيست هيدروژني در شرايطي كه حتي يك پمپ هيدروژن در اطرافشان وجود ندارد،غيرممكن به نظر ميآيد. درحال حاضر برخي از شركتها درتلاشند تا پمپ هايي را با حمايتهاي دولتي و كمكهاي مالي شركتهاي هوندا و تويوتا در شمال شرق آمريكا راهاندازي كنند.
هوندا همچنين درحال ساخت ايستگاههاي شارژ هيدروژن خانگي براي رانندگاني خودروهايش است كه ايستگاه هوشمند هيدروژن نام دارند و ميتوانند سرعت گرايش افراد به خريداري خودروهاي هيدروژني را افزايش دهند.