همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی با اعلام مناطق بارانی کشور نسبت به آبگرفتگی برخی معابر هشدار داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظبفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان گفت: جمعه گستره بارش‌ها شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس و پاره‌ای از نقاط جنوب کشور را دربر می‌گیرد و بتدریج از شنبه به شمال شرق کشور می‌رسد. وظیفه ادامه داد: در استان‌های کردستان، ‌ایلام، کرمانشاه،‌ لرستان، خوزستان،‌ کهگیلویه و بویراحمد،‌ مرکزی و جنوب استان همدان بارش باران گاهی با رگبار و رعدو برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش در کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

این مسئول نسبت به احتمال بروز آب گرفتگی یا سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در مناطق یاد شده هشدار داد و توصیه نمود: اقدام لازم برای حفظ ایمنی و کاهش خسارات احتمالی درنظر گرفته شود و تردد در مناطق مستعد بروز سیل با احتیاط لازم صورت پذیرد.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در خاتمه از کاهش تدریجی دما در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز و سواحل شمالی کشور از شنبه خبر داد.

وظیفه درباره وضعیت هوای پایتخت در روز شنبه نیز گفت:‌ آسمان تهران در روز شنبه همراه با بارش پراکنده باران پیش‌بینی شده، ضمن اینکه در این روز بیشنیه و کمینه دما به ترتیب 14 و 9 درجه بالای صفر خواهد بود.