برخي ويژگيهاي بيست و يكمين نمايشگاه مطبوعات را در زير بخوانيد:
- شعار نمايشگاه: «نقد منصفانه، پاسخ مسوولانه»
- 730 رسانه ثبت نام کرده بودند که از میان آنها تقاضای برخی به دلایل گوناگونی قبول نشد و نهایتا از میان این رسانههای متقاضی بیش از 600 رسانه توانستند در این تجمع بزرگ رسانهای حضور پیدا کنند.
- در نمایشگاه سال گذشته 520 رسانه حضور داشتند و با احتساب حضور 600 رسانه در نمایشگاه بیست و یکم میتوان از رشد کمی حضور رسانهها در نمایشگاه امسال خبر داد.
- حدود 567 غرفه برای این 600 رسانه حاضر در نمایشگاه مطبوعات امسال تعبیه شده است که این غرفهها به 130 رسانه جدید، 340 رسانه بخش خصوصی، پایگاههای اطلاعرسانی، نشریات استانی منطقهای و محلی، خبرگزاریها، روزنامهها، برخی از رسانهها خارجی، نشریات دانشجویی و... به همراه برخی تقسیم بندیهای گروهی اختصاص دارد.
- غرفههای جدیدی چون «چهرهها و تجربهها» و «موزه مطبوعات»، به مجموعه غرفههای نمایشگاه مطبوعات اضافه شدهاند.
- در بیستویکمین نمایشگاه مطبوعات همانند سال گذشته انتشار بولتنها به روزنامهها سپرده شده است و قرار است هر روز یکی از روزنامهها بولتن رسمی نمایشگاه مطبوعات را دربیاورد.
- انتشار بولتن نخستین روز از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات به روزنامه ایران سپرده شد.
- غرفه تجمیعی نشریات ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان اولین غرفه آماده شده برای بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات معرفی شد. در این غرفه بالغ بر 100 نشریه از سپاه، ارتش و نیروی انتظامی برای علاقهمندان به نمایش درمیآید.
- در نمایشگاه مطبوعات امسال 11 کارگاه تخصصی و آموزش روزنامهنگاری از طرف دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها برگزار میشود. این کارگاههای آموزشی از 17 تا 21 آبان ماه هر روز در دو نوبت صبح و عصر با موضوعاتی چون تولید محتوای دیجیتال، قواعد بصری در گرافیک مطبوعاتی، گرافیک اطلاعرسان، کاربرد نرم افزارهای پیامرسان تلفن همراه در خبرنگاری، چیستی ژورنالیسم تخصصی، اصول طراحی پورتال و وب سایتهای اطلاعرسان برگزار میشوند.
- بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات از 16 تا 22 آبان ماه در مصلی تهران برگزار میشود.