تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

همشهری آنلاین: شاخص بورس تهران در اولین روز معاملاتی هفته رشد کرد و موفق به وارد شدن به کانال ۶۳ هزار واحدی شد.

به گزارش ایسنا، شاخص بورس تهران که در هفته معاملاتی گذشته با رشد ناچیز 4 واحدی رضایت داد، در ابتدای معاملات امروز روند صعودی به خود گرفت، اما در دقیقه‌های پایانی معاملات روند خود را تغییر داد و با رشد مواجه شد.

به این ترتیب بورس تهران که در اولین روز معاملاتی هفته با روند محتاطانه توام با ناامیدی در حال حرکت بود، در دقیقه‌های پایانی معاملات به انتشار خبر "توافق برای کاهش نرخ سود سپرده بانکی تا 18 درصد" واکنش نشان داد و رشد 73 واحدی و ایستادن در مرز 63 هزار واحدی را موجب شد. کاهش نرخ سود سپرده بانکی یکی از موضوعاتی است که همواره مورد تاکید کارشناسان بوده و بورس تهران را تحت تاثیر قرار داده است، تا جایی که موجب رفتن سرمایه‌های مردم از بازار سرمایه به سمت بازار پول شده است.

کارشناسان می‌گویند کاهش نرخ سود سپرده بانکی می‌تواند موجب برگشت توجهات از بازار پول به بازار سرمایه شود.

با این حال در بازار امروز شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، تاپیکو، ایران خودرو و ملی مس از شرکتهای تاثیر گذار در روند مثبت شاخص بودند در حالی که شرکتهای کشتیرانی، پالایشگاه بندرعباس و بانک صادرات باعث افت این متغیر شدند. در بازار امروز همچنین شرکتهای قندی ازتقاضای بیشتری برای خرید برخوردار شدند و شرکتهای سیمان اصفهان، بهسرام و سازه‌پویش بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

امروز همچنین ارزش و حجم معاملات اندکی رشد کرد و در مجموع 600 میلیون سهم به ارزش 100 میلیارد تومان معامله شد؛ در این میان ارزش بازار سرمایه به 273 هزار میلیارد تومان رسید.