تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸

همشهری آنلاین: جشنواره گره زرین با هدف تکریم هنرمندان فعال در هنر- صنعت فرش دستباف ایران و ارتقای منزلت اجتماعی آنان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران؛ این جشنواره پس از چند سال وقفه با رویکردی متفاوت و با تقویت جنبه‌های هنری و فرهنگی به صورت ملی برگزار خواهد شد.

برپایه این گزارش، در برگزاری این جشنواره ابتدا گزینشی در سطح استانی در میان هنرمندان فرش دستباف صورت می‌پذیرد و سپس منتخبان در سطح ملی مورد تجلیل و تقدیر قرار می‌گیرند.

بسترسازی برای ارتقای منزلت اجتماعی قالیبافان و دیگر هنرمندان فرش دستباف، تقویت همدلی و همکاری بین فعالان این هنر- صنعت، پیوند میان فعالان دیگر هنرها با هنرمندان این حوزه و معطوف کردن افکار عمومی به سوی هنرمندان و فعالان فرش دستباف ایران از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مرکز ملی فرش ایران بر آن است تا در این رویداد فرهنگی و هنری، قالیبافان، طراحان و نقاشان، رنگرزان و رفوگران فرش دستباف ایران را تکریم کند و به این منظور منتخبان هر یک از این رشته های شغلی در سطح استانها معرفی و سپس نمایندگانی از بین آنان در سطح ملی مورد تقدیر قرار می گیرند.

گفتنی است دستورالعمل تشکیل ستاد انتخاب جشنواره گره زرین به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ابلاغ شده و پس از انتخاب استانی شاهد برگزاری این رویداد در سطح ملی خواهیم بود.