اعضای شورای‌عالی خانه هنرمندان در جلسه روز گذشته خود با اکثریت آرا مجید رجبی معمار را برای مدت ۲ سال به سمت چهارمین مدیرعامل خانه هنرمندان ایران پس از بهروز غریب‌پور، مجید جوزانی و مجید سرسنگی منصوب کردند.

به گزارش همشهري، خانه هنرمندان كه از مهم‌ترين مراكز هنري زيرمجموعه شهرداري تهران و مأمن بسياري از انجمن‌هاي هنري به‌ويژه در حوزه هنرهاي تجسمي است، پس از كناره‌گيري سرسنگي با سرپرستي دكتر محمد سرير رئيس شوراي‌عالي خانه هنرمندان مديريت مي‌شد اما روز گذشته انتظارها به سر آمد و از ميان گزينه‌هايي كه نامشان در چند روز اخير براي نشستن روي صندلي مديريت خانه هنرمندان مطرح شده بود، قرعه به نام رجبي معمار خورد.

گرچه درخواست كناره‌گيري سرسنگي 20مهرماه به تأييد شوراي‌عالي خانه هنرمندان رسيد اما نام رجبي معمار بسيار پيش از آن براي جايگزيني وي مطرح شده بود. او كه همين خردادماه گذشته با حكم حميد چيت‌چيان به سمت مديركل روابط عمومي وزارت نيرو منصوب شده بود، بايد براي به‌عهده گرفتن مسئوليت خانه هنرمندان ايران از ساختمان وزارت نيرو در ابتداي بزرگراه نيايش خداحافظي كند و راهي ساختمان قديمي خيابان ايرانشهر شود.

رجبي معمار شايد بيش و پيش از همه با مديريت شبكه تهران شناخته مي‌شود؛ شبكه‌اي استاني كه با وجود محدود بودن حوزه نفوذ توانست با مديريت رجبي معمار به جايگاه يكي از شبكه‌هاي اثرگذار سراسري برسد. او پيش از خروج از صدا و سيما مديريت شبكه تازه‌تاسيس بازار را هم بر عهده گرفت و البته نتوانست توفيق شبكه تهران را با اين شبكه تخصصي تكرار كند.

اين چهره فرهنگي هفته آينده با برگزاري مراسم تكريم و معارفه رسما جايگزين سرسنگي مي‌شود. دانش‌آموخته كارشناسي ارشد مديريت و كارشناس علوم ارتباطات اجتماعي، پيش از اين رياست هيأت مديره مؤسسه فرهنگي روايت فتح، انجمن سينماي انقلاب و دفاع‌مقدس، انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس، شهرك سينمايي دفاع‌مقدس و معاونت هنري بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس را برعهده داشته و مديرعامل بنياد فرهنگي روايت هم بوده است.