همشهری آنلاین: تیم ملی پرورش اندام کشورمان با کسب ۷ مدال رنگارنگ مقتدرانه فاتح سکوی جهانی اسپانیا شد و تیم بادی کلاسیک ایران با تصاحب ۳ مدال نایب قهرمان جهان شد.

به گزارش سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، در آخرین روز از مسابقات جهانی 2015 اسپانیا ملی‌پوشان پرورش اندام کشورمان توانستند با کسب 4 مدال طلا، 2 مدال نقره، 1 مدال برنز، دو عنوان چهارمی و یک مقام ششمی مقتدرانه قهرمان شصت و نهمین دوره این رقابت‌ها شوند.

همچنین تیم 4 نفره بادی کلاسیک ایران با یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز عنوان نايب قهرمانی دهمین دوره مسابقات بادی کلاسیک جهان را به دست آورد.

 

• نتایج ملي‌پوشان پرورش اندام


٨٠ كيلوگرم: سجاد نيكنام- طلا


٨٠ كيلوگرم: حسين كلاته- ششم


٨٥ كيلوگرم: بابك اكبرنيا- طلا


٩٠ كيلوگرم: هادى چوپان- طلا


٩٠ كيلوگرم: خليل اسدى- نقره


٩٥ كيلوگرم: جعفر غفارنژاد- برنز


٩٥ كيلوگرم: مبين رستميان- به فينال راه نيافت


١٠٠ كيلوگرم: پوريا پايون- طلا


+ ١٠٠ كيلوگرم: اسحاق قويدل- نقره


+١٠٠ كيلوگرم: محسن صمدى- چهارم

 

• نتایج ملی‌پوشان بادی کلاسیک

 

دسته قدی +180 سانتی‌متر: علی شمس قمر- طلا

دسته قدی +180 سانتی‌متر: کیوان رضاپور- نقره

دسته قدی 168 سانتی‌متر: سید روح‌اله میرنورالهی- برنز

دسته قدی 180 سانتی‌متر: محمدمهدی رانی‌پور- به فینال راه نیافت

گفتنی است ناصر پورعلی فرد، رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام نیز تیم ملی را در این رقابت‌ها همراهی کرد و امید جبلی، داور بین‌المللی فدراسیون در تیم داوری مسابقات جهانی بادی کلاسیک و پرورش اندام اسپانیا حضور داشت و هدایت تیم ملی کشورمان را علی نعمتی، علی تبریزی و وحید اکبرزاده عهده‌دار بودند.

شایان ذکر است، محمد زیادی و وحید بادپی، ورزشکاران دسته قدی 175 سانتی‌متر بادی کلاسیک و یوسف کرمی، یکی از مربیان تیم ملی کشورمان به دلیل عدم صدور روادید از سوی سفارت اسپانیا از همراهی تیم ملی ایران در مسابقات جهانی 2015 بازماندند.