به گزارش هلثدي دانشآموزان در این برنامه آموزشهای لازم برای بهرهگیری از مهارتهای احیای قلبی- ریوی هم به شکل دستی (CPR) و هم با استفاده از دستگاههای شوک دهنده قلبی خودکار (AED) که در برخی از مراکز عمومی قابلدسترس است، دریافت کردند.
دکتر کائه واتانابه و دکتر جوزف فیلپ از دانشگاه فلوریدا در گیسنویل، نویسندگان این مطالعه در بیانیهای گفتند: «اگر مدارس در آمریکا بر روی یک دوره 45 تا 60 دقیقهای آموزشی در سال در هر سال تحصیلی سرمایهگذاری کنند، این کار افزایش آگاهی درباره CPR و AED را با حداقل هزینه و صرف زمان در مدارس تضمین خواهد کرد.»
این اطلاعات در اجلاس سالیانه انجمن قلب آمریکا (AHA) در اورلاندوی فلوریدا ارائه شد.
در این مطالعه 41 دانشآموز کلاس هشتم، یک دوره آموزشی 45 دقیقهای را درباره اصول اولیه حمایت از حیات در کلاسهای تربیتبدنی خود دریافت کردند. نیمی از این دانشآموزان دو ماه بعد نیز تحت آموزش همین تعلیمات قرار گرفتند درحالیکه نیمی دیگر آموزش داده نشدند. مهارتها و دانش آنها درباره ایست قلبی بعد از جلسه به آزمون گذاشته شد. بعد از گذشت دو ماه و آموزش مجدد به نیمه دیگر، دوباره همین آزمون برگزار شد.
به گفته پژوهشگران بهبودی فراوانی در مهارتهای CPR و آگاهی آنان پس از نخستین جلسه آموزشی به وجود آمده بود، و آنان این اطلاعات را دو و چهار بعد نیز به یاد داشتند.
همچنین این پژوهشگران دریافتند تفاوت فاحشی میان دانشآموزانی که دو بار آموزشدیده بودند و کسانی که یکبار این آموزش را دریافت کرده بودند، وجود ندارد؛ گرچه آنانی که دو جلسه آموزشی دیده بودند در استفاده از AED اندکی بهتر عمل میکردند.
روزماری انیس، رئیس بخش بهداشت و آموزش اجتماعی در نظام بهداشتی نورث شور-الآیجی در گریتنک در نیویورک درباره نتایج این مطالعه گفت: «مدارس مکانی عالی برای آموزش CPR هستند و فرصتی برای بهبود میزان بقای بیماران قلبی فراهم میآورند. هنگامی که شما به دانش آموزان CPR را آموزش میدهید، ایمنی اجتماع محل سکونتشان را بالا میبرید، و به آنان مهارتهایی میآموزید که میتوانند با خود به آینده ببرند.»
بت اولیور پرستار و معاون ارشد رئیس عملیات بالینی در بیمارستان قلب مونت سینایی در شهر نیویورک در این باره گفت: «CPR زندگیها را نجات میدهد. گرفتن 45 تا 60 دقیقه از وقت یک دانشآموز سرمایهگذاری کوچکی است، اما بالقوه منافع بزرگی از لحاظ نجات زندگیها دارد.»