همشهری آنلاین: اولین کنفرانس مهندسی و تکنولوژی‌های سبز برای آینده پایدار در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، اولین کنفرانس مهندسی و تکنولوژی‌های سبز برای آینده پایدار روز سه‌شنبه با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و جمعی از متخصصان دانشگاهی و صنعتی از داخل و خارج کشور گشایش یافت.

این کنفرانس دو روزه بر محورهای اصلی "فناوری های سبز در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی"، گازهای گلخانه‌ای؛ فرصت‌ها و تهدیدها" و "دی اکسید کربن: جداسازی، ذخیره‌سازی و تکنولوژی‌های تبدیل و کاربرد آن" تکیه دارد.

کنفرانس مهندسی و تکنولوژی‌های سبز برای آینده پایدار، اهداف متعددی همچون تبیین اصول مهندسی سبز برای متخصصان طراحی فرآیند در صنایع و الزام به طراحی فرآیندهای مهندسی شیمی در جهت توسعه پایدار، تصمیم‌سازی، فرهنگ‌سازی و ترویج دانش مهندسی سبز در دولت، صنعت و دانشگاه و ارتباط آن‌ها به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و بررسی تهدیدها و فرصت‌ها در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را دنبال می‌کند.

مطالعه و معرفی فرآیندهای نوین و کم مصرف انرژی و کم ضایعات، تبیین لزوم احداث پارک‌های اکو صنعتی در ایران (همزیستی صنعتی)، مطالعه و ارائه راهکارهای مناسب برای کاهش مصرف آب در صنایع، تبیین ضرورت‌های مربوط به دی اکسید کربن و تقویت روحیه تحقیق و اعتلای موقعیت آموزشی، علمی و فنی دانشجویان و صنعتگران از دیگر اهدف این کنفرانس است.

در این کنفرانس علاوه بر سخنرانی‌های کلیدی و پنل‌های تخصصی، پنج کارگاه آموزشی با موضوعات آلودگی‌های صنعتی هوا (تخمین انتشار و کاهش گازها و ارزیابی ریسک)، فرآیندهای انرژی کارآمد، تکنولوژی‌های مربوط به کاهش مصرف آب در برج‌های خنک‌کننده و همچنین ارزیابی کارآیی افزودنی‌های ضدخوردگی، تکنولوژی‌های جدید کاهش گازهای خروجی از فلر ناپیوسته و استفاده از آن و تکنولوژی‌های جداسازی، ذخیره‌سازی، تبدیل و کاربرد دی اکسید کربن برگزار خواهد شد.

این کنفرانس به همت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و صندوق ملی محیط زیست تدارک یافته است.