همشهری آنلاین: اولین طلای تاریخ کارته بانوان ایران در رده سنی پایه به زهره برزگر، کاراته‌کای تیم ملی زیر ۲۱ سال دختران رسید. تعداد مدال‌های ایران به عدد ۹ رسید.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون كاراته، سومين روز از نهمين دوره رقابت‌هاي كاراته قهرماني جهان با حضور 1368 كاراته‌كا از 86 كشور در شهر جاكارتاي اندونزي پيگيري شد.

در وزن 76- كيلوگرم، مهدي قراري‌زاده ابتدا استراليا را 8 بر 0 شكست داد، سپس 9 بر 0 چين را برد، در بازي سوم مقابل فرانسه يك بر صفر پيروز شد، حريف آرژانتيني را 4 بر 3 شكست داد، اما در نيمه نهايي مقابل نماينده ميزبان 3 بر 1 باخت و به جدول شانس مجدد رفت و در اين گروه با نتيجه 7 بر 2 نماينده بلاروس را شكست داد و مدال برنز گرفت.

در وزن 75- كيلوگرم، علي‌اصغر آسيابري برابر حريف آلماني 5 بر 0 پيروز شد و در مبارزه دوم نماينده هنگ كنگ را 4 بر 0 برد و سپس مقابل حريف مصري يك بر صفر برنده شد و در برابر شيلي 8 بر 0 پيروز شد و به دور نيمه نهايي راه يافت. آسيابري در اين مرحله با حريفي از ژاپن ديدار كرد و 7 بر 2 نتيجه را واگذار كرد و در جدول شانس مجدد برابر نماينده ايتاليا پس از تساوي 3 بر 3 با راي داوان برنده شد و برنز گرفت.

در وزن 60- كيلوگرم، ميعاد ياري نماينده قزاقستان را 4 بر 1 از پيش رو برداشت، سپس حريفي از سوئيس را 3 بر 0 مغلوب كرد. ياري در سومين ديدار ازبكستان را 3 بر 0 شكست داد و درمقابل نماينده تركيه 9 بر 1 شكست خورد و با صعود اين كاراته‌كا به فينال، ياري در جدول شانس مجدد مبارزه كرد. در اين گروه مقابل نماينده اندونزي در وقت قانوني به تساوي 3 بر 3 رسيد و با راي داوران برنده شد. در دومين ديدار هم به مصاف استراليا رفت و با نتيجه 7 بر 4 به برتري رسيد و مدال برنز اين وزن را از آن خود كرد.

در وزن 68- كيلوگرم جوانان، الياس محمدزاده ابتدا نماينده فلسطين را 4 بر 0 از پيش رو برداشت و در ادامه با نتيجه 2 بر 1 مقابل نماينده فرانسه نتيجه را واگذار كرد و با راه‌يابي اين حريف به فينال، محمدزاده هم در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه داد كه در اين گروه ابتدا آذربايجان را يك بر صفر از پيش رو برداشت، سپس مقابل كره جنوبي 7 بر 0 پيروز شد. در سومين مبارزه مقابل ازبكستان به برتري 3 بر 0 رسيد، اما در بازي چهارم مقابل حريف ژاپني 2 بر 0 مغلوب شد و از رسيدن به مدال بازماند.

در وزن 55- كيلوگرم، زهره برزگر نماينده شيلي را يك بر صفر شكست داد و سپس حريف چيني را 2 بر 1 برد و در بازي سوم مقابل حريفي از ونزوئلا 3 بر 2 پيروز شد. برزگر در نيمه نهايي با حريفي از مجارستان مبارزه كرد و 5 بر 0 به برتري رسيد و راهي ديدار پاياني شد و در فينال نماينده ويتنام را با نتيجه 2 بر 0 مغلوب كرده و نخستين طلايي تيم ايران لقب گرفت.

در وزن 50- كيلوگرم هم زهرا طرازپور 2 بر 0 از سد نماينده آفريقاي جنوبي گذشت، سپس 7 بر 0 حريفي از كوزوو را مغلوب كرد و در بازي سوم مقابل نماينده مغرب 2 بر 1 نتيجه را واگذار كرد و با توجه به راه‌يابي اين حريف به فينال، طرازپور هم در جدول شانس مجدد مبارزه كرد كه در اين گروه نماينده مجارستان را 2 بر 0 برد، اما پس از تساوي يك بر يك مقابل نماينده چين تايپه با راي داوران بازنده شد و از رسيدن به مدال بازماند.

به اين ترتيب تعداد مدال‌هاي ايران به عدد 9 (يك طلا، يك نقره و هفت برنز) رسيد و تيم ايران درجدول رده‌بندي تا پايان روز سوم به رتبه ششم صعود كرد.