وقتي فيلم را همراه خانواده در سينما ديدم، سالن پر بود و نكته جالب اينكه همه تماشاگران تا پايان فيلم سالن را ترك نكردند. بهنظرم اين يكي از موفقيتهاي قابلتأمل در حوزه توليد انيميشن است. حين تماشاي فيلم فكر نميكردم آنچه روي پرده است ايراني باشد و توصيه ميكنم خانوادهها حتي براي يكبار هم شده فيلم را همراه كودكان خود در سينما ببينند.
ايرادهاي زيادي در حوزه توليد انيميشن بلند در ايران داريم كه به تكنيك طراحي چهره شخصيتها بازميگردد؛ مشكلي در شاهزاده روم چندان برجسته نبود. جنب و جوش شخصيتها براي مخاطب قابل باور است و تنها مشكلي كه من داشتم، با پايان آن بود. بهنظرم كارگردان بايد پايان فيلم را كه همزمان با تولد امامزمان(عج) بود عظيمتر تصوير ميكرد.
اگر من به جاي سازندگان انيميشن بودم، 10دقيقه بهكار اضافه ميكردم. هميشه در توليد فيلمهاي سينمايي و انيميشن گفته ميشود ايكاش فيلم چند دقيقه كوتاهتر ميشد اما درباره اين انيميشن من ميگويم ايكاش فيلم 10دقيقه طولانيتر بود. اينكه هميشه گفته ميشود در حوزه انيميشن فيلمنامه خوب وجود ندارد، من قبول ندارم. شايد نداشتن فيلمنامه خوب 30درصد مشكل سينماي ايران باشد اما نميتوان همهچيز را گردن فيلمنامه انداخت. ما متنهاي خوبي داريم كه كارگردان نتوانسته به خوبي از عهده اجراي آن برآيد. برخي كارگردانها استاد خراب كردن فيلمنامههاي خوب هستند؛ گرچه، شاهزاده روم فيلمي جذاب است و خوشبختانه مشكلي هم در فيلمنامه ندارد.
«شاهزاده روم» نخستين ساخته سينمايي هادي محمديان از 13آبان روي پرده سينماها رفته است. اين انيميشن سهبعدي كه روابط ميان مسلمانان و مسيحيان را به تصوير ميكشد، روايتي است از زندگي حضرت نرجس خاتون(س) همسر بزرگوار امام حسن عسكري(ع) و مادر حضرت وليعصر(عج). فيلم با 2 ميليارد تومان بودجه ساخته شده است.
- نويسنده و كارگردان انيميشن