همشهری آنلاین- علی شاکری: متین ورامین پس از شهرداری ارومیه، این بار در مصاف با یک مدعی دیگر به برتری رسید.

در هفته ششم لیگ برتر والیبال همه نگاه‌ها به سالن کوچک شهید گل عباسی شهر ورامین بود. جایی که دو تیم متین صالحین ورامین و تیم متمول و تازه‌وارد به لیگ برتر، بانک سرمایه با هم بازی داشتند.

دراین دیدار تیم میزبان انگیزه‌های زیاد و متفاوتی برای بردن داشت. دلایل آن هم بسیار روشن بود. از یک سو محمد ترکاشوند، بازیکنی که نامش در رقابت‌های باشگاهی همواره مترادف با نام مصطفی کارخانه، چه در صنام و چه در پیکان بود، این بار قرار بود برخلاف گذشته به عنوان شاگرد برابر استادش امتحان پس دهد.

از سوی دیگر خیل زیادی از ملی‌پوشان سابق والیبال از احسن شیرکوند گرفته تا پرویز پزشکی و از شریفات گرفته تا حسام بخششی و محمد محمدکاظم و رحمان داودی که هنوز خود را در اندازه بازی کردن در تیم ملی می‌دانند، زیر یک سقف تحت نام متین صالحین گرد آمده بودند و می‌خواستند ثابت کنند که چیزی از همتاها و جانشینان فعلی خود در تیم ملی مثل محمد موسوی، مهدی مهدوی، فرهاد ظریف و شهرام محمودی کمتر ندارند.

همین انگیزه‌ها بود که باعث شد تا متینی‌ها پس از برد درخشان مقابل شهرداری ارومیه در هفته گذشته، این بار با شکست دادن دیگر مدعی بزرگ والیبال، بانک سرمایه، نامشان را به عنوان غول‌کش لیگ یرتر طنین‌انداز كنند.

بازیکنان بانک سرمایه بر خلاف بازی با پیکان در بازی با متین اسیر تاکتیک درست حریف شدند و تا آخر بازی هم علی‌رغم تغییرات بسیار و جابجایی پیاپی قدرتی دریافت‌کننده‌هایش (نظری افشار، مباشری، بابک موسوی و قاسم کارخانه و حتی به لطف تجربه فرهاد ظریف) نتوانستند راهی برای مقابله با سرویس‌های کشنده حریف پیدا کنند و عملا با وجود سرحال بودن محمد موسوی و شهرام محمودی، کاری از پیش نبردند و این بازی حیثیتی در نهایت به سود تیم بابرنامه‌ و باانگیزه‌تر متین تمام شد.